Hlavní obsah

Z údržbáře vizionářem. ČSSD chce v nové kampani změnit image Bohuslava Sobotky

Povede se Bohuslavu Sobotkovi proměna?

 

Reklama

22. 2. 2017 8:34

ČSSD startuje jarní kampaň Česko 20 plus. Premiér v ní bude objíždět regiony a představovat dlouhodobé vize.

Článek

Ještě nedávno bylo zbytečné jít za premiérem Sobotkou s otázkami, jak si představuje zemi třeba za dvacet let. Ve své pracovně ve Strakově akademii raději opakovaně novinářům líčil, že je potřeba hlavně udržet v chodu „fungující stát“. Tedy heslo ČSSD z poslední sněmovní kampaně.

Když ho novináři začali titulovat jako „premiéra opraváře“, neviděl na tom nic, za co by se měl stydět. Těsně před podzimními volbami do Sněmovny chce ale image pouhého údržbáře státu změnit a stát se spíše „premiérem vizionářem“.

Ve čtvrtek strana odstartuje zatím utajenou kampaň pod názvem Česko 20 plus, při které bude představovat dlouhodobé plány. Sází v ní právě na osobu Bohuslava Sobotky.

Seznam zjistil detaily plánu, jak premiéra přiblížit voličům. Novinku ČSSD oznámí jen dva dny poté, co zveřejnila plány na výrazné zdanění bohatších lidí i firem.

Pět měst, pět témat

Lidový dům si na proměnu „vizáže“ najal známého PR poradce Martina Charváta, jenž loni opustil společnost Konektor, kterou spoluzaložil s šéfem pražské ODS Filipem Humplíkem.

Ovšem na odvážnou a překvapující vizi pro věk čtvrté průmyslové revoluce to zatím nevypadá. Sobotka objede od března do června pět měst a v každém otevře jedno téma. Všechna jsou ale velmi tradiční.

Například „šťastnější rodina“. Sobotka v tomto bloku hodlá slibovat třeba bezúročné půjčky na bydlení, vyšší přídavky na první až třetí dítě nebo tříměsíční ošetřovné ve výši 60 procent z platu.

Česko 20 plus podle ČSSD

Šťastnější rodina

Moderní školství

Dostupné zdravotnictví

Spravedlivý sociální systém

Dostatek pracovních příležitostí

Poradci nicméně sociálním demokratům doporučili, že tentokrát musí zkusit alespoň jiný formát než klasické mítinky na náměstích. Místo toho by měl Sobotka zorganizovat debaty ve stylu populárních, původem amerických přednášek TED. Na ně jsou zváni experti a osobnosti, aby diskutovali o různých otázkách.

S představením dlouhodobé vize sociální demokraté spěchají – chtějí to stihnout před víkendem, kdy má sjezd hnutí ANO. Aby je náhodou Andrej Babiš nepředběhl s vlastními předvolebními sliby.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované