Hlavní obsah

Za poslech hudby platí stále více lidí. Teď navíc přispívají umělcům v nouzi

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Reklama

Streamovací služby jsou na vzestupu. Například Spotify, která slouží pro streamování hudby, podle čtvrtletních výsledků nezastavila ani pandemie koronaviru.

Článek

Právě internetoví poskytovatelé audiovizuálního obsahu jsou ti, kteří z celosvětově rozšířeného onemocnění těží. Služby jako Netflix, Disney+ a další internetové televize vydělají kvůli vládním opatřením, která brání lidem ve společenském styku, více než kdy dřív.

Aplikace na přehrávání a streamování hudby Spotify je v posledních několika letech v této oblasti vůbec nejoblíbenější. Vedení ve Švédsku, kde společnost sídlí, ve středu oznámilo aktuální čísla. V současnou chvíli za služby platí více než 130 milionů uživatelů, což pro firmu znamená více než 30 % meziročnho nárůstu.

Stejně jako počet uživatelů rostou Spotify také tržby. Ty stouply oproti minulému roku o 22 procent. Výsledky podle serveru CNN překonaly odhady analytiků, kteří za první čtvrtletí roku očekávali příjmy ve výši 1,8 miliardy dolarů. Reálně ale služba obdržela více než dvě miliardy dolarů.

Celkově Spotify využívá každý měsíc téměř tři sta tisíc uživatelů. Neplatících zákazníků za letošní první čtvrtletí meziročně přibylo o 32 procent, těch platících bylo více o 31 procent. „Přes 60 procent našich prémiových uživatelů dlouhodobě začíná u bezplatné verze, takže pokračující růst vstupní části klientely je pro náš ekosystém velmi prospěšný,“ píše ve vyjádření společnost Spotify.

Epidemie koronaviru analytikům zkomplikovala odhady – bylo těžké predikovat, jak se její dopady na službě projeví. Vládní opatření lidem v mnoha zemích zabránila chodit do práce, na výlety či dojíždět za rodinou. Ve velkém situace prospěla například službě Netflix. Na druhou stranu, podle odborníků hudbu klienti poslouchají nejen ve volném čase, ale zejména právě na cestě do práce, při sportu, nebo dokonce při práci. Někteří se proto obávali, že s výsledky tento fakt negativně zamává.

Spotify v rámci boje proti koronavirovým dopadům ve své aplikaci spustila nový program, jímž mohou zákazníci finančně podpořit umělce, kteří museli zrušit své koncerty. Lze to přímo z aplikace nebo prostřednictvím webu se seznamem spolupracujících nadací z mnoha různých zemí.

Kdo se naopak neraduje z úspěchů Spotify, je konkurenční služba Apple Music. Té se zatím nedaří popularitu švédské konkurence dohnat – Apple naposledy ohlašoval „pouhých“ 60 milionů uživatelů.

Reklama

Související témata:

Doporučované