Hlavní obsah

Za situaci s byty na Praze 1 neseme odpovědnost, v kampani teď platíme i influencery, říká šéf TOP 09

Rozhovor s europoslancem, pražským zastupitelem a předsedou TOP 09 Jiřím Pospíšilem.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

O analýzách prázdných bytů pomocí elektroměrů a kampani ve volbách do Evropského parlamentu. Filip Horký zpovídal předsedu TOP 09, europoslance a zastupitele Prahy 1 Jiřího Pospíšila.

Článek

TOP 09 vládla v Praze 1 osm let, kdy v jejím čele stál starosta Oldřich Lomecký. Za tu dobu se v otázce prázdných bytů nic nezměnilo. Proč se tedy teď TOP 09 zlobí na Piráty, že přišli s konkrétním návrhem, jak byty najít? „My se nezlobíme na Piráty, že přišli s konkrétním návrhem. Nám vadí návrh, který nebyl prodiskutován v koalici a o kterém jsme si přečetli na Aktuálně,“ vysvětlil Pospíšil.

S Piráty o jejich návrhu diskutovala TOP 09 podle Pospíšila již v pátek, informace na serveru Aktuálně vyšla na konci března. Návrh současného primátora hlavního města má podle lídra strany trhliny i v tom, že by primátor Zdeněk Hřib musel žádat Ministerstvo financí o změnu zákona. Návrh, který původně definovali Piráti totiž podle předsedy TOP 09 nemá v kompetenci hlavní město nebo jeden komunální politik, ale stát.

Piráti podle Pospíšila neúspěch v diskuzi neunesli, a proto například člen Pirátů Mikuláš Ferjenčík tweetoval informaci o docházce Pospíšila v Evropském parlamentu. Podle MEP Rankingu je z jednadvaceti českých europoslanců v docházce na devatenáctém místě. „Mám 85% účast na hlasování. Když započítám občasnou nemoc, považuji to za vysoké číslo,“ brání se europoslanec. V porovnání s českým parlamentem svoji účast označil dokonce za nadprůměrnou.

V závěru přiznal, že si TOP 09 platí internetové influencery, aby stranu před volbami do Evropského parlamentu propagovali. Tento styl kampaně vyšel najevo, když jeden z influencerů zveřejnil po prohlídce pražského Musea Kampa, že by v politice mělo být více lidí, jako je předseda TOP 09. Jiří Pospíšil figuruje v Nadaci na podporu Musea Kampa jako předseda správní rady.

„Chceme tak zjistit, jestli je Instagram do budoucna vhodným médiem pro prezentaci TOP 09 na sociálních sítích,“ vysvětluje předseda strany. Podle něj se ale jedná o velmi malou část kampaně v řádech jednotek tisíců korun.

Reklama

Související témata:

Doporučované