Hlavní obsah

Závody rallye vytrvalců nakonec ovlivnilo počasí. Uspěl ten, koho nezaskočilo bahno

Podívejte se, jak probíhalo Mistrovství ČR Offroad Maraton 2017 ve Vřesové.Video: Jan Hrubeš

 

Reklama

Série vytrvalostních závodů terénních vozidel Mistrovství ČR Offroad Maraton 2017 pokračovala sedmým závodem v sobotu 21. října ve Vřesové na Sokolovsku.

Článek

Závodníky čekala náročná a rychlá trať v povrchovém dole, kde se čtyřkolkáři a motorkáři letos utkali na tři hodiny a auta na pět hodin vytrvalostního rallye.

Na offroadové závodění se ve Vřesové jako první chystali čtyřkolkáři. Už v půl osmé odstartovalo 93 závodníků do kamenitého a vrásčitého terénu. Trať měřila 4,5 kilometru, obsahovala pasáže s prudkými výjezdy, ale i členité úseky mezi stromy. Letos poprvé z pozice absolutní jedničky startoval Ondřej Fišar z Quadu Nová Paka, v cíli byl ale nakonec první slovenský závodník Juraj Varga z Varga Motorsports Teamu.

Motorkáři se na startovní rošt chystali před 11. hodinou. Na startu po pádu v minulém závodě v Drnovicích chyběl letošní favorit, zkušený Lubomír Vojkůvka, kterého naražená žebra zatím nepustila do závodní stopy. Petr Trávníček (Moto Trávníček – Kovoděl Janča) tak věděl, že pokud ho neopustí forma ani výkon stroje, upevní svoji pozici na čele absolutního pořadí. A tak se také stalo.

Auta vystartovala ve čtyři hodiny odpoledne do svojí letos poslední pětihodinovky. Počasí bylo zpočátku příjemné, ale už po hodině začaly padat první kapky a s blížícím se večerem přišly vydatnější přeháňky.

Mezi speciály do dvou litrů bylo právě bahno „kamenem úrazu“. Jejich kola nejsou vhodná do tohoto terénu, a když se spustil vydatný déšť, okruh jim trval dvojnásobnou dobu než obvykle. Soupeření v kategorii tak bylo doménou Autocentra Luňák, jehož závodníci to v blátě prostě umí.

Speciály nad dva litry dovedl do cíle Wings Team s „Broučkem“, který vyměnil motor a obul na mokro. Wogo Team na největší pohár ztratil pouhé kolo. To chybělo Offroad centru Jase na bronz.

Na prvních dvou příčkách kategorie litrových vozů se honily Andy Motors Racing Team a Selm Morava Racing. Souboj nakonec dopadl lépe pro původem kanadský stroj Selm Morava Racingu. Ten Andy Motors s polarisem porazil o jedno kolo, k velké radosti mladého talentovaného jezdce Martina Müllera juniora. I přes v závěru značně rozbahněnou trať a brzký západ slunce nakroužil 43 ujetých kol neboli 194 absolvovaných kilometrů šotolinou mezi kameny a nakonec i bahnem.

Finální závod MČR Offroad Maratonu 2017 se jede 11. listopadu v Ředhošti, kde závodníky čeká trať plná ostrých zatáček a krkolomných výjezdů.

Na záznam ze závodů se podívejte ve videu nad článkem.

Reklama

Související témata:

Doporučované