Hlavní obsah

Zdravotní prohlídky, práce z domova i odměny. Firmy reagují na koronavirus

Preventivní opatření českých zaměstnavatelů kvůli koronaviru zahrnují práci z domova, pokud to je vůbec možné.

Reklama

Čeští zaměstnavatelé se snaží čelit šířící se nákaze řadou preventivních opatření. Nejčastěji jde o práci z domova pro lidi, kteří se vrátili z rizikových oblastí. V řadě provozů to ale není možné.

Článek

Návštěvníky nošovické automobilky vyrábějící vozy značky Hyundai čeká preventivní kontrola zdravotního stavu před vstupem do areálu. Na prodavače a pracovníky v logistických centrech řetězce prodejen s potravinami Lidl pak čeká odměna, kterou chce vedení ocenit jejich mimořádné nasazení v posledních dnech.

České firmy se snaží vypořádávat s rizikem možné nákazy koronavirem. Nejběžnější reakcí zaměstnavatelů je přitom nařízená práce z domova u pracovníků, kteří se vrací ze zahraniční.

K takovému opatření přistoupili například v České spořitelně.

„Požádali jsme naše zaměstnance, kteří se vracejí z rizikových oblastí, ať zůstanou na home office,“ uvedl František Bouc z tiskového oddělení banky. Podle něj toto opatření neznamená žádné omezení provozu ani na pobočkách v regionech.

Informace od svých obchodních partnerů o zaměstnancích, kteří byli v rizikových oblastech, žádala už v předminulém týdnu další z velkých tuzemských bank – Komerční banka. Tito vytipovaní pracovníci neměli chodit do prostorů Komerční banky.

Ke stejnému kroku se odhodlal i operátor Vodafone. „Každý, kdo se chystá navštívit budovy Vodafonu a UPC, musí předem zkontrolovat seznam rizikových zemí a oblastí,“ stojí v e-mailu, jejž rozesílal operátor v neděli večer svým obchodním partnerům.

Lidi, kteří navštívili vyjmenované regiony nebo byli v přímém kontaktu s lidmi, kteří tam cestovali, pak Vodafone podle e-mailu žádá, aby 14 dní do firmy raději nechodili.

Hygienické pomůcky pro ty, co nemohou pracovat z domova 

Ne ve všech firmách přitom jde jednoduše nařídit lidem, aby pracovali z domova. Například řetězec s potravinami Lidl nařízení rozdělil mezi administrativu, kde rozšířil možnost práce z domova, a lidi ve skladech a obchodech.

„Našim zaměstnancům v prodejnách jsme poskytli na všechna pracoviště včetně pokladen dezinfekční prostředky a proběhlo jejich celoplošné školení ohledně dodržování hygienických zásad,“ říká mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Nová opatření se dotknou i zákazníků. V úseku pečiva by měla být nově zvýrazněna upozornění, aby lidé používali rukavice při výběru pečiva.

„Abychom ocenili nasazení zaměstnanců v posledních dnech, obdrží kolegové v prodejnách a logistických centrech také finanční odměnu,“ dodává Zuzana Holá.

V nošovické automobilce kromě zdravotní kontroly při vstupu snížili na nutné minimum zahraniční cesty, zvýšili počet hygienických přípravků a pravidelně dezinfikují pracoviště.

„V rámci bezpečnosti doporučujeme omezit cestování, návštěvy kulturních a společenských akcí a míst s větším počtem osob,“ vylíčil Seznam Zprávám Pavel Barvík, mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Sledujeme stav zaměstnanců

Ředitel pekařství Nopek Bohumil Štanglica uvedl, že své zaměstnance z provozu nemůže poslat pracovat z domova. „Jsem domluvený s vedoucími, že lidi, kteří budou mít příznaky nemoci, budeme okamžitě posílat k doktorovi,“ uvedl Štanglica a dodal, že samozřejmostí je, že dbají na nutná hygienická opatření.

Podobně reagoval i ředitel masokombinátu v Poličce.

„Ještě více se zaměřujeme na hygienu. Monitorujeme stav našich zaměstnanců,“ řekl Josef Polánek z Maso Uzeniny Polička. Zatím podle něj nenastala situace, kdy by museli řešit, jestli je nutné poslat nějakého zaměstnance domů.

Reklama

Doporučované