Hlavní obsah

Značka s pošramocenou pověstí prodána. Victoria’s Secret už ženy neláká

Foto: Victoria's Secret

Takto vypadá přehlídka andílků z Victoria's Secret.

Reklama

Společnost L Brands se po delším období problémů odhodlala k razantnímu kroku. Prodala kontrolní podíl v divizi světově známé značky spodního prádla Victoria’s Secret.

Článek

Podle vyjádření společnosti má firma L Brands v úmyslu zaměřit se na svou vlajkovou značku Bath & Body Works. Do kontrolního křesla Victoria’s Secret nově usedne investiční společnost Synamore Partners, která ve firmě s luxusním prádlem koupila 55procentní podíl za 525 milionů dolarů. Celá firma byla ohodnocena na 1,1 miliardy dolarů, v přepočtu asi 25,5 miliardy korun.

Transakce přichází po období skandálů a v době, kdy se firma potýká s poklesem prodeje. Odborníci tvrdí, že hlavním důvodem ústupu zájmu je změna spotřebitelských preferencí a kritika nerealistického pohledu na ženská těla.

Mee Too v prádle

Hlavní kauzou, které provázela značku spodního prádla posledních několik let, bylo ale nepřípustné jednání s tvářemi značky, takzvanými andílky.

Podle informací New York Times chodily desítky stížností na tehdejšího marketingového ředitele společnosti L Brands Eda Razeka, který měl modelky obtěžovat, ale vedení společnosti nezasáhlo. V návaznosti na odhalení byla zrušena také každoroční přehlídka.

Pověst společnosti, která se o značku spodního prádla dodnes starala, navíc pokazila skutečnost, že její zakladatel – miliardář Les Wexner – patřil mezi přátele finančníka Jeffreyho Epsteina, který během srpna loňského roku spáchal sebevraždu, zatímco čekal na soudní proces kvůli podezření ze zneužívání mladistvých dívek. Wexner Epsteina zaměstnával coby poradce, v roce 2007 s ním ale přerušil kontakty.

Problematická pověst se krátce nato odrazila v klesajících výsledcích značky. Společnost L Brands zveřejnila data, podle nichž v roce 2018 sledovalo v televizi živě přenos módní přehlídky jen 3,27 milionu diváků. Oproti roku 2001 to byl drastický pokles – tehdy přehlídku vidělo více než 13 milionů lidí. Od té doby čísla klesala – například v roce 2013 akce přilákala už jen 10 milionů diváků.

Push-upky už netáhnou

Victoria's Secret má stovky obchodů a loni měla tržby zhruba sedm miliard dolarů. Ve čtvrtém čtvrtletí, které zahrnuje důležitou předvánoční nákupní sezonu, se ale tržby v obchodech otevřených nejméně rok snížily o deset procent.

Značka je také stále spojena s podprsenkami s takzvaným push-up efektem, na které se roky zaměřovala. Nyní však ztrácí ve prospěch konkurentů, kteří své produkty uvádějí na trh jako pohodlné a pozitivní pro tělo. Firmě rovněž ublížil přesun spotřebitelů k nákupům přes internet, upozornila agentura Bloomberg.

Reklama

Související témata:

Doporučované