Hlavní obsah

Konec cest služebním autem na golf. Nové značky v Koreji dopadly na luxusní auta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: koreanair.com

Soul. Ilustrační snímek.

Reklama

Nová pravidla v Jižní Koreji vyžadují odlišné poznávací značky pro firemní vozy. Krok korejského prezidenta vedl k poklesu prodeje luxusních vozů. Cílem změny je odradit zaměstnance od soukromého používání vozů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Prodej nových luxusních aut v Jižní Koreji klesá kvůli novým pravidlům pro firemní vozy, které nově musí mít odlišné poznávací značky. Firemní vozy v hodnotě nad 58 000 dolarů (přibližně 1,4 milionu korun) teď totiž musí zářit neonově zelenou poznávací značkou.

Nová barva byla navržena tak, aby běžní lidé mohli na první pohled identifikovat firemní vozy a odradilo to zaměstnance od soukromého užívání vozů, uvedla agentura Financial Times (FT). „Lidé se budou mračit při pohledu na superauta se zelenými značkami v zábavních nebo nákupních čtvrtích či golfových resortech,“ uvedl pro FT odborník z jihokorejské výzkumné skupiny Jeonbuk Institute of Automotive Convergence Technology.

Podle údajů průmyslové asociace Korea Automobile Importers & Distributors Association (KAIDA) bylo více než 70 % luxusních vozů zakoupeno na firemní účty. Od letošního ledna, kdy byly zavedeny nové poznávací značky, však počet zakoupených firemních aut klesl o necelou třetinu. Manažeři se totiž obávají veřejné kritiky, že drahé vozy nakoupené za firemní peníze používají na cesty, které s jejich prací až tak moc nesouvisejí.

Například prodeje vozů Bentley, které patří k těm nejdražším na trhu, se v porovnání s loňským rokem snížily o 77 %, prodeje vozů Rolls-Royce o 35 % a Porsche o 23 %. Lamborghini, jehož 90 % prodejů v Koreji v loňském roce tvořily právě firemní vozy, zaznamenalo v prvním čtvrtletí meziroční pokles o 22 %, uvádí KAIDA.

Reklama

Související témata:

Doporučované