Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Anta, kótovaná na hongkongské burze, spolu s poradci vyhodnocuje možnost podání nabídky na převzetí tradiční německé značky Puma, uvádějí zdroje agentury Bloomberg. Někteří z těchto lidí dodávají, že Anta by se pro podání nabídky mohla spojit s nejmenovanou investiční společností.
Bloomberg už dříve informoval, že francouzský holding Artémis, který je největším akcionářem Pumy, už na konci léta oslovil potenciální zájem o koupi firmy. Mezi nimi měla být Anta i další čínský konkurent Li Ning. Druhá jmenovaná společnost podle aktuálních zjištění Bloombergu již jedná z bankami o případném financování akvizice.
O Pumu by mohli projevit zájem i další výrobci sportovních bot a oblečení, například japonský Asics. Ve všech případech jde o předběžné úvahy a zatím není jasné, zda některá ze společností přistoupí k podání nabídky.
Vysoká očekávání Artémisu, spravujícího majetek francouzské miliardářské rodiny Pinaultů, ale mohou při prodeji Pumy představovat značnou překážku. Holding očekává, že za podíl ve společnosti inkasuje výrazně více, než by odpovídalo ceně akcií Pumy na burze. Před čtvrtečním oživením akcie ve srovnání se začátkem roku klesly o 62 procent, což stanovuje hodnotu Pumy na 2,5 miliardy eur (60 miliard korun).
Artémis drží podle výroční zprávy za loňský rok v Pumě podíl 29 procent. Se zbytkem společnosti se volně obchoduje na frankfurtské burze.
Anta je s tržní hodnotou kolem 60 miliard dolarů jedním z obrů v oboru sportovního oblečení a bot a kromě své vlastní značky vlastní i Filu či Jack Wolfskin. Konsorcium vedené Antou navíc v roce 2019 koupilo za 5,2 miliardy dolarů firmu Amer Sports, která vyrábí známé outdoorové a sportovní značky Salomon, Arc’teryx, Wilson nebo Atomic. Amer pak loni uskutečnil primární emisi akcií v New Yorku, přičemž Anta zůstala jeho největším investorem.
Společnosti Anta na žádost Bloombergu o komentář nereagovala, zástupci firem Artémis, Asics a Puma se odmítli vyjádřit. Li Ning v prohlášení uvedla, že se i nadále soustředí na růst své značky a nevedla žádné „podstatné“ jednání ani rozvahy týkající se společnosti Puma.
Puma v několika posledních čtvrtletích v řadě vydala varování před poklesem zisku. Tržby společnosti postupně klesají, v letošním třetím čtvrtletí se meziročně propadly o desetinu. Zatímco před rokem Puma vykázala čistý zisk 128 milionů eur, v posledním čtvrtletí se propadla do ztráty 62 milionů eur.
O zákazníky Pumu připravují rychle rostoucí značky jako Hoka, On nebo New Balance, také dlouhodobým konkurentům Adidas a Nike se vede lépe než Pumě. K obratu nevalného hospodaření má firmě pomoci nový provozní ředitel Andreas Hubert, který má za sebou dvacetiletou kariéru u Adidasu.
Puma minulý měsíc oznámila, že plánuje zrušit dalších 900 pracovních míst a zaměřit se více na běh, fotbal a trénink. Rovněž přepracovává své marketingové aktivity. Cílem je vrátit se do roku 2027 k růstu.















