Hlavní obsah

Značky Botas a Baťa představily společnou kolekci bot

Foto: Profimedia.cz

Majitel značky Botas Václav Staněk a jeho bratr Vít, který zastává funkci ředitele.

aktualizováno •

Česká obuvnická značka Botas má po letech nové logo. Spojila se s obuvnickým velikánem Baťou. Představení nové kolekce však mohlo být pro spotřebitele zavádějící.

Článek

V pondělí se značka Botas na sociálních sítích pochlubila novým logem. Jde o černý nápis na bílém pozadí. Nápadně však připomíná logo jiné zavedené obuvnické značky Baťa. Například písmeno B a A jsou takřka totožné, jen Baťa používá červenou barvu.

Zakladatel firmy Vasky Václav Staněk, který před dvěma lety ochrannou známku Botas odkoupil, Seznam Zprávám vysvětlil, že nová podoba loga má odkazovat na historii zlínského obuvnictví. Uznal však, že určitou podobu s obuvnickým velikánem v novém logu spatřuje.

„Podoba tam je poměrně očividná. Možná i proto se mi logo tak líbilo, možná i ten zlínský patriotismus bylo to, proč mě to logo tak baví,“ prohlásil Staněk.

Foto: Seznam zprávy, Seznam Zprávy

Srovnání obou log.

Uvedl, že plně respektuje firmu Baťa a jeho záměrem nebylo parazitovat na její značce. „Baťa byl vždy mým největším vzorem,“ uvedl Staněk.

Ve středu v odpoledních hodinách však firmy zveřejnily oficiální tiskovou zprávu, že se obě společnosti na určité spolupráci dohodly. Zveřejnily novou kolekci, která značky spojuje.

Ředitel Bati pro střední Evropu Petr Šťastný uvedl, že se opravdu jednalo o předem domluvenou spolupráci. Sdělil, že loga byla propůjčena záměrně, v jaké míře však nechtěl komentovat.

„Věřím, že tohle je jedna z nejúžasnějších spoluprací, které aktuálně můžeme na českém trhu mít,“ uvedl Šťastný.

Pro spotřebitele však mohlo být zavádějící, jakým způsobem firma Botas novou kolekci, a s ní i nové logo, představila. Ve zveřejněném příspěvku totiž přímo uvedla, že „mají nové logo“.

Foto: Botas

Nová serie bot „baťasky“.

„No, my máme nové logo. To logo nikdy neexistovalo a nikdy nebylo,“ upřesnil Staněk.

Na dotaz, zda takový příspěvek nemohl na zákazníky působit dojmem, že se mění celková vizáž značky uvedl: „Určitě to tak působit může. Mnoho lidí to pochopilo, ale určitě to tak mohlo vyznít.“

Rozhodující je ale podle jeho slov to, že na svých sítích představil logo, které se opravdu zrealizovalo.

Aktualizace: Článek jsme doplnili o informace o spolupráci se značkou Baťa a představení nové kolekce bot.

Doporučované