Hlavní obsah

Aerolinka Ryanair řeší další problém. Zákazníkům nevysvětlila jejich práva a visí nad ní hrozba žalob

Zrušené lety způsobují Ryanairu další problémy (Video: Reuters)

 

Reklama

2. 10. 2017 10:16

Po zrušení letů nabízela letecká společnost zasaženým pasažérům buď finanční kompenzaci, nebo alternativní let v jiný den. Měla je však správně upozornit na možnost letu ve stejný den s jinou společností.

Článek

Aerolinka Ryanair, která zrušila téměř dvacet tisíc letů, nabídla zákazníkům dvě možnosti kompenzace. Finanční odškodnění ve výši 80 britských liber, tedy 2 356 korun, nebo náhradní let v jiný den se společností Ryanair. Podle Úřadu pro civilní letectví ale musí společnost zákazníky informovat o možnosti rezervace letu ve stejný den, ale s jinou leteckou společností.

„Přijala jsem nabídku letu v jiný den, protože jsem si neuvědomila, že si mohu vybrat i jinou leteckou společnost, která nabízí let ve stejný den,” uvedla pro list The Independent cestující Carmen. Stejnou věc nyní řeší i množství dalších lidí, kteří již přijali finanční kompenzaci a dožadují se na telefonní lince Ryanairu letu ve stejný den.

Někteří pasažéři zrušených letů hrozí společnosti žalobami. Požadují po Ryanairu zaplacení hotelů a další výdaje, které jim jednáním společnosti vznikly.

Podle médií společnost nejprve zrušila až 50 letů denně do konce října, což se dotklo 315 000 cestujících. Poté zrušila dalších 18 000 spojů od listopadu do března 2018. Změna postihla dalších 400 000 lidí.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované