Hlavní obsah

Amazon rozbíhá divizi Luxus, bude jen na doporučení

Foto: flickr.com

Ilustrační fotografie.

Reklama

Amazon začal spolupracovat s luxusními módními domy. V nové funkci Luxury Stores jsou k dostání modely návrháře Oscara de la Renty a přibudou další. V sekci však mohou nakoupit jen privilegovaní, nebo ti, kteří dostanou pozvánku.

Článek

Americký internetový obchod Amazon spustil ve své aplikaci prodej oblečení luxusních módních značek. Možnost nakoupit v sekci Luxury Stores ale nemají všichni.

E-shop se tentokrát zaměřil především na bohaté a náročné zákazníky. Luxusní obchody jsou k dispozici pouze vybraným členům Amazon Prime v USA. Nakupovat v nich může zákazník pouze tehdy, pokud je pozvaný. I když člověk může o pozvánku požádat, musí se postavit do fronty. Seznam čekajících již existuje.

První značkou, s níž Amazon v novém programu spolupracuje, je Oscar de la Renta. Podle serveru CNN mají nakupující díky tomuto partnerství přednostní přístup k podzimní a zimní kolekci ready-to-wear 2020. Kousky jsou k dostání pouze v buticích módního domu a na webových stránkách značky, nově je tedy zájemci seženou i prostřednictvím mobilní aplikace Amazonu.

Do budoucna plánuje Bezosova firma rozšířit portfolio Luxury Stores o další známé módní a kosmetické značky. Obchodním partnerům společnost Amazon umožní nezávisle rozhodovat o jejich zboží a cenách.

Online obchod také značkám zajistí vystavování oblečení v interaktivních 360stupňových zobrazeních. „Tato funkce začne fungovat u vybraných oděvů již při jejich uvedení na trh, což zákazníkům umožní prozkoumat střih a detaily zboží z 360 stupňů, a nakupování luxusní módy tak bude snazší a poutavější,“ uvedl Amazon v prohlášení.

Uvedení nové funkce na trh přichází právě v době, kdy se poptávka po vysoké módě v důsledku pandemie snížila. „Nový koncept na Amazonu byl inspirován zpětnou vazbou členů Prime, kteří chtěli mít možnost nakupovat své oblíbené značky v obchodě Amazon,“ uvedla v prohlášení Christine Beauchampová, prezidentka Amazon Fashion.

Spuštěním Luxury Stores se Amazon pokouší proniknout do světa špičkové módy. Ačkoliv je společnost největším online prodejcem oblečení ve Spojených státech, zatím šlo hlavně o rychlou a levnou módu.

Doposud se Amazonu příliš nedařilo luxusní značky přilákat ani si je udržet. Například společnost Nike v roce 2019 zrušila veškerý přímý prodej prostřednictvím Amazonu, jelikož preferovala osobnější vztahy se zákazníky, než jaké e-shop dokáže poskytnout.

Reklama

Doporučované