Článek
Americký internetový obchod Amazon spustil ve své aplikaci prodej oblečení luxusních módních značek. Možnost nakoupit v sekci Luxury Stores ale nemají všichni.
E-shop se tentokrát zaměřil především na bohaté a náročné zákazníky. Luxusní obchody jsou k dispozici pouze vybraným členům Amazon Prime v USA. Nakupovat v nich může zákazník pouze tehdy, pokud je pozvaný. I když člověk může o pozvánku požádat, musí se postavit do fronty. Seznam čekajících již existuje.
První značkou, s níž Amazon v novém programu spolupracuje, je Oscar de la Renta. Podle serveru CNN mají nakupující díky tomuto partnerství přednostní přístup k podzimní a zimní kolekci ready-to-wear 2020. Kousky jsou k dostání pouze v buticích módního domu a na webových stránkách značky, nově je tedy zájemci seženou i prostřednictvím mobilní aplikace Amazonu.
Manipulace s recenzemi Amazonu poškozuje prodejce i zákazníky
Do budoucna plánuje Bezosova firma rozšířit portfolio Luxury Stores o další známé módní a kosmetické značky. Obchodním partnerům společnost Amazon umožní nezávisle rozhodovat o jejich zboží a cenách.
Online obchod také značkám zajistí vystavování oblečení v interaktivních 360stupňových zobrazeních. „Tato funkce začne fungovat u vybraných oděvů již při jejich uvedení na trh, což zákazníkům umožní prozkoumat střih a detaily zboží z 360 stupňů, a nakupování luxusní módy tak bude snazší a poutavější,“ uvedl Amazon v prohlášení.
Uvedení nové funkce na trh přichází právě v době, kdy se poptávka po vysoké módě v důsledku pandemie snížila. „Nový koncept na Amazonu byl inspirován zpětnou vazbou členů Prime, kteří chtěli mít možnost nakupovat své oblíbené značky v obchodě Amazon,“ uvedla v prohlášení Christine Beauchampová, prezidentka Amazon Fashion.
Konec lichocení. Móda má nové zakázané slovo
Spuštěním Luxury Stores se Amazon pokouší proniknout do světa špičkové módy. Ačkoliv je společnost největším online prodejcem oblečení ve Spojených státech, zatím šlo hlavně o rychlou a levnou módu.
Doposud se Amazonu příliš nedařilo luxusní značky přilákat ani si je udržet. Například společnost Nike v roce 2019 zrušila veškerý přímý prodej prostřednictvím Amazonu, jelikož preferovala osobnější vztahy se zákazníky, než jaké e-shop dokáže poskytnout.