Hlavní obsah

Amazon začíná fušovat do realit. Do domácností nastrčí Alexu a zvonky s kamerou

Dům na prodej (Ilustrační foto).

Reklama

Amazon spouští službu TurnKey. Pomocí té budou zájemci o koupi nemovitosti spojeni s realitním makléřem a dostanou peníze na produkty Amazonu a příspěvek, který jim pomůže se zabydlet. O nové službě informoval Amazon v úterý.

Článek

Americká společnost Amazon spojuje síly s gigantem na poli s realitami firmou Realogy, majitelem společností Century 21 či Coldwell Banker. Společně budou provozovat službu TurnKey. Ta má spojit potenciální zájemce o koupi nemovitosti s realitními makléři. Po uzavření obchodu ale Amazon věnuje kupujícím až 5 000 dolarů (114,5 tisíce korun) ve formě služeb pro domácnost, jako je pomoc se stěhováním či zařízeních do chytré domácnosti typu hlasové asistentky Alexa, či zvonku s kamerou.

Realogy ani Amazon nevnímají službu jako vracení peněz. „Podívali jsme se na věc jinou optikou a položili jsme si otázku „Co bychom společně mohli udělat, abychom lidem usnadnili nastěhování do domu?" Lidé chtějí méně stresu tím, že jim někdo pomůže s úklidem nebo složí nábytek.

Amazon chce krokem také povzbudit zákazníky, aby používali jeho produkty. Je to tedy způsob, jak nainstalovat Alexu do amerických domovů a rozšířit trend chytrých domácností.

Oddělování zrna od plev

Realitní firma Realogy si od spolupráce slibuje, že zefektivní čas svých realitních makléřů. Motivace ve formě bonusů od Amazonu je vyplácena až po dokončení transakce. To by tedy mělo motivovat opravdu vážné zájemce a ne ty, kteří si chtějí dům jen tak okouknout a nemají v plánu si ho kupovat.

Část provize, kterou zákazníci společnosti Realogy zaplatí, půjde na „věci zdarma“ od Amazonu.

Jak to celé funguje

Zákazníci se zaregistrují do programu TurnKey. Odpoví na otázky typu, kdo jsou a kde žijí. Posléze je kontaktuje zástupce Realogy. Ten vyhodnotí, nakolik zájemci myslí svůj nákup vážně a odhadnou, který typ bydlení by nejlépe korespondoval s jejich představami.

Potenciálně nejlukrativnější zájemci jsou posléze spojeni s realitními makléři. Podle toho, kolik lidé ve finále utratí, dostanou kupón v hodnotě mezi 450 až 1500 dolary (10,3 tisíce – 34,3 tisíce korun) na služby jako je rozbalování, čištění, složení nábytku, malování, instalování televize či další. Další poukázka v hodnotě mezi 500 až 3500 dolary (11,4 tisíce – 80,2 tisíce korun) je pak určena na zařízení do chytré domácnosti, které nainstaluje Amazon, či jiná firma.

Aby majitel nového domova dosáhl na maximální možný bonus 5000 dolarů (114,5 tisíce korun), musí za nemovitost zaplatit více než 700 000 dolarů (16 milionů korun).

Amazon zákazníkům nabízí služby i konrétní produkty.

Polovinu produktů hledají Američané na Amazonu

Jak upozorňuje server The New York Times (NYT), dohoda dává smysl. Zapadá podle něj do firemní snahy vydělávat na svém statusu online prostoru, který vydělává reklamou a dalšími službami.

Šíří svého sortimentu Amazon už v současnosti částečně supluje funkci vyhledávače. Více než polovinu konkrétních výrobků v současnosti Američané hledají na Amazonu, cituje NYT firmu Jumpshot, zabývající se marketingovou analýzou.

Americká investiční banka odhadla, že burza na Wall Street by nacenila byznys Amazonu s reklamou na 100 miliard dolarů (2,3 bilionů korun)

I když si většina Američanů koupí dům přes realitního makléře, internet při jejich rozhodování stále hraje klíčovou roli. Na webu si prohlíží fotky nemovitostí a hrají si s hypotečními kalkulačkami.

Reklama

Související témata:

Doporučované