Hlavní obsah

Americké vánoční šílenství v číslech. Tržby překonaly letošní rekord

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Nikol Mudrová, Seznam Zprávy

Předvánoční nákupy překonaly Black Friday i do té doby rekordní Cyber Monday.

Vánoční tržby obchodů ve Spojených státech letos číselně překonaly jak Black Friday, tak doposud rekordní Cyber Monday. Nákupy podle průzkumu společnosti eMarketer podpořily zejména růst příjmů a nízká nezaměstnanost obyvatel.

Článek

Američtí maloobchodníci tak jen během posledního předvánočního víkendu sčítali z nákupů ohromné příjmy. Během soboty za vánoční nákupy zákazníci zaplatili podle analytické společnosti Customer Growth Partners rekordních 34,4 miliardy dolarů. To je v přepočtu téměř 790 miliard korun. Oblíbený nákupní den, tzv. Cyber Monday, tak tržby překonaly o více než čtyřnásobek.

Společnost připomíná, že nejen tržby, ale také počet zákazníků každým rokem narůstá. V loňském roce podle odhadů, které vychází z každoročního průzkumu společnosti Prosper Insights & Analytics, z celkového počtu obyvatel Spojených států, tedy z 147,8 milionu lidí, strávilo předvánoční sobotu nákupy přibližně 134,3 milionu. V letošním roce to má být ještě více. Společnost však zatím konkrétní čísla nezveřejnila.

Předvánoční nákupy jsou pro maloobchodníky jedním z nejdůležitějších období roku. Mohou se totiž na celkových tržbách podílet až 40 procenty. Nákupní šílenství v USA startuje Dnem díkůvzdání, který v letošním roce připadl na 28. listopad, což bylo o šest dní později než v loňském roce. Právě tento fakt zmiňuje velká většina odborníků jako důvod pro velký růst tržeb.

Online nákupy

Američané navíc v letošní předvánoční nákupní sezoně rekordně utráceli na internetu. Tržby v internetových obchodech se na celkových maloobchodních tržbách podílely 14,6 procenta a meziročně stouply o 18,8 procenta.

Stejně jako ve Spojených státech se utrácelo i v Česku. V předvánočním období totiž Češi utratili na internetu rekordní částku 52 miliard korun. To je o 16 procent více než v loňském roce. Za celý rok trh rostl o 14 procent.

Doporučované