Hlavní obsah

Babiš v Brně kontroloval, jak probíhá jeden z nejdražších projektů v historii města

Andrej Babiš si v Brně prohlédl rekonstrukci hlavního nádraží.Video: Seznam

 

Reklama

aktualizováno •

Vládní delegace v čele s Andrejem Babišem se přijela podívat do Brna.

Článek

Premiér Andrej Babiš dorazil společně s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem a ministrem životního prostředí Richardem Brabcem do Brna, aby se podíval, jak probíhá rekonstrukce hlavního nádraží.

Kdy by se v celém projektu modernizace brněnského železničního uzlu a přesunu hlavního nádraží na místo dnešního dolního mohlo začít stavět, ale není jasné. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) na brífinku, který následoval po obhlídce nádraží řekl, že se chce se situací nejprve řádně seznámit a že prioritou je modernizace stanice Brno-Židenice. Totéž řekl i generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda.

Studie proveditelnosti celého projektu je hotová již téměř dva roky. Od té doby však příprava stavby nijak viditelně nepokročila. Pravomocné územní rozhodnutí stavba získala loni v prosinci. „Stále územní rozhodnutí řešíme a řešíme, jaké jsou vůbec možnosti,“ řekl Svoboda. Výluka hlavního nádraží začala v polovině prosince loňského roku.

Modernizace starého hlavního nádraží vyjde město na necelé dvě miliardy korun. Výstavba nového nádraží, se kterým má vzniknout i nová čtvrť, se může podle odhadů vyšplhat až k částce 50 miliard korun.

„SŽDC to vyhodnocuje, my máme i prioritu vysokorychlostní tratě, kde se už dostáváme do konkrétních věcí. Pak bude následovat otázka financování,“ popsal aktuální stav Babiš.

Nové hlavní nádraží je zatím ve fázi plánování. Kancelář architekta města na projekt vypíše soutěž v září. I výstavba Jižní čtvrti potrvá ještě minimálně pět let. „Je třeba vystavět protipovodňová opatření, silnice a infrastrukturu. Chceme, aby Jižní čtvrť stála co nejdříve, aby tu nádraží nebylo dříve,“ uvedl městský architekt Michal Sedláček.

Kvůli výluce staví na dolním nádraží všechny mezistátní vlaky. Dolním nádražím, které bylo původně nákladní, tak denně projde až 18 tisíc cestujících. Město tak zde nechalo postavit čekárnu, která je složena z kontejnerů, a jejím cílem je mimo jiné i jeden z největších projektů v historii Brna prezentovat.

Reklama

Doporučované