Hlavní obsah

Bakala opustil luxus v Pařížské ulici, ztrátové butiky prodal

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Pařížská ulice je nejprestižnější retailovou adresou v Praze. Firmě LBM se tam ale nedařilo. (ilustrační foto)

Reklama

20. 9. 15:35

Po letech snah dostat byznys s luxusní módou do černých čísel se byznysmen Zdeněk Bakala zbavil obchodů v Pařížské ulici v centru Prahy. Firmu provozující butiky v Pařížské ulici v Praze 1 prodal podnikateli Martinu Hesovi.

Článek

Miliardář Zdeněk Bakala prodal butiky s luxusními značkami, které provozoval prostřednictvím firmy Luxury Brand Management v Pařížské ulici v Praze 1. Novým majitelem LBM je podle ověřených informací SZ Byznys firma S.E.H. Private Equity podnikatele Martina Hese.

Žádná ze stran se zatím k obchodu nevyjádřila. „Tisková zpráva se teprve připravuje,“ řekl Hes bez dalších podrobností. „Bez komentáře,“ reagovala na dotazy Bakalova mluvčí Šárka Samková.

Firma LBM letos přechodně využila mimořádné ochrany před věřiteli kvůli dopadům koronavirových uzávěr. Z moratoria se nakonec bez nutnosti prodloužení vyvázala. Za rok 2020 prodělala LBM přes 125 milionů korun. Firma ovšem prodělávala už před pandemií. Na účtu kumulované ztráty minulých let má podle poslední zveřejněné výroční zprávy více než 462 milionů korun.

Bakala získal butiky v Pařížské v roce 2012 od Ivo Rittiga známého z kauz na pomezí byznysu a politiky. Na nejprestižnější retailové adrese v centru metropole provozovala LBM původně 25 butiků. Loni jejich počet osekala pod deset.

Výsledky LBM za rok 2020

- tržby 337 mil. Kč

- ztráta 125 mil. Kč

- kumulovaná ztráta minulých let 462 mil. Kč

Při výstupu z letošního moratoria firma uvedla, že počítá už jen s pěti provozovnami. Mezi nimi jsou dva multibrandové obchody a butiky značek Dsquared2, Valentino a Bottega Veneta. Prodejnu v Pařížské a krejčovský salón v Široké ulici značky Ermenegildo Zegna letos LBM prodala českému zastoupení stejnojmenné italské firmy, vyplývá z informací zveřejněných v obchodním rejstříku.

Byznys investora Martina Hese se soustředí kolem marketingové firmy N&F Marketing Group. Patří také mezi věřitele zkrachovalého módního podnikatele Michala Mičky. Hes je rovněž největším věřitelem zbankrotované firmy Centrální výběrová řízení zaměřené na podomní prodej energií, upozornil na konci srpna server E15.cz. Do loňského podzimu byl Hes v dozorčí radě této firmy.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované