Hlavní obsah

Boxerka, pilotka nebo matematička. Nová edice Barbie bourá ženské stereotypy

Předobrazem nových Barbie jsou například Amelie Earhartová, Katherine Johnsonová nebo Frida Kahlo. (Video: AP, Reuters)

U příležitosti Mezinárodního dne žen Mattel uvádí novou sérii panenek Barbie s cílem inspirovat mladé dívky.

Článek

Výrobce hraček Mattel uvádí novou edici panenek s názvem Sheroes. Předlohou pro jednu ze čtrnácti Barbie byla i britská olympijská boxerská šampionka Nicola Adamsová. Ta věří, že panenky budou pro mladé dívky inspirací, a dodává, že „teď víc než kdykoliv předtím je pro mladou generaci důležité mít silné vzory”. Dále také vyzývá, aby se mladí nenechali zastavit stereotypy nebo překážkami.

Boxující Barbie je v mnoha ohledech opravdu britské boxerce podobná. Nicméně vzhled těla panenky spíše odpovídá klasickým superštíhlým Barbie než svalnaté postavě boxerky. Právě nereálné proporce panenek byly v minulosti kritizovány.

Edice Sheroes, se kterou Mattel začal již v roce 2015, ale klade důraz především na ženské vzory než konkrétní vzhled. Věnuje ji těm ženám, které se staly úspěšnými ve svém oboru a které tak mají inspirovat mladou generaci dívek.

Mezi novými panenkami tak bude například Barbie zobrazující americkou pilotku Amelii Earhartovou. Ta v roce 1932 jako první žena sama přeletěla Atlantik. V barevných šatech Mattel zobrazuje mexickou malířku Fridu Kahlo. Další z panenek je věnována matematičce Katherine Johnsonové, která se svými výpočty podílela na americkém vesmírném programu.

Ze současných postav Mattel napodobil například fotbalistku konžského původu Saru Gamaovou, španělskou módní návrhářku Vicky Martínovou, polskou novinářku a horolezkyni Martynu Wojciecowskou nebo francouzskou šéfkuchařku Hélene Darrozeovou.

Mattel novou edici uvádí u příležitosti Mezinárodního dne žen, který každoročně připadá na 8. března.

Doporučujeme

Reklama