Hlavní obsah

Češi ovládnou Němce. Start-up Memsource koupil za půl miliardy konkurenta

Foto: Memsource, Seznam Zprávy

Zakladatel české technologické firmy Memsource David Čaněk.

Reklama

29. 1. 15:55

Česká technologická společnost Memsource převzala svého německého konkurenta Phrase. Hodnota akvizice dosáhla půl miliardy korun.

Článek

Český dodavatel automatizovaných překladů minulý týden předvedl něco, co je pro řadu tuzemských firem nedostupné. Podařilo se mu dokončit převzetí svého velkého konkurenta Phrase na německém trhu. Phrase poskytuje, podobně jako Memsource, tzv. lokalizaci softwaru čili překládá software, aplikace či texty s ohledem na zvyklosti v dané zemi.

„V tisku už proběhla informace o valuaci Memsource během loňské transakce s Carlyle, což bylo kolem miliardy korun, a Phrase má přibližně poloviční počet zaměstnanců a přibližně poloviční obrat. Takže z toho si hodnotu můžete odvodit,“ řekl v rozhovoru pro SZ Byznys zakladatel Memsource David Čaněk.

Nákupem Phrase vstoupila Memsource na německý trh, který je v oboru překladatelských nástrojů v Evropě největší. „Phrase mají opravdu zajímavé zákazníky v oblasti automobilového průmyslu v Německu a pro nás ten německý trh, byť je geograficky blízko, nebyl nikdy úplně jednoduchý,“ komentoval akvizici Čaněk.

Tržby 10 milionů dolarů

Původní tři zakladatelé Phrase se na úrovni skupiny stali akcionáři Memsource, takže jen část transakce byla vypořádána v hotovosti.

Memsource byla až do loňského roku nenápadná firma. V roce 2010 ji založil David Čaněk, o tři roky později začala být zisková. V létě minulého roku ve firmě koupil majoritu americký investiční fond Carlyle Group. Zakladatel Čaněk nyní drží desetiprocentní podíl. Za rok 2020 pak Memsource utržila přes deset milionů dolarů (216 milionů korun).

Jádrem firmy je cloudová platforma pro automatizaci a lepší efektivitu překladů, přičemž jde o jednoho z největších světových hráčů v oboru. Memsource má patentovaná řešení na bázi umělé inteligence, díky nimž je překladatelský proces rychlejší a méně nákladný a která zároveň zajišťují zvýšení kvality výsledného překladu. Mezi jeho zákazníky patří například Uber, Whirpool či Fujifilms.

Německý Phrase vznikl v roce 2012 v Hamburku a poskytuje nástroj pro lokalizaci softwaru, webových stránek či mobilních aplikací. Mezi zákazníky patří například Lufthansa Systems nebo Pizza Hut Digital Ventures.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované