Hlavní obsah

Český autoland se rozroste. Toyota začne v Kolíně vyrábět také Yaris

Toyota Yaris.

Reklama

TPCA bude ve svém kolínském závodě vyrábět pro Toyotu model Yaris s benzinovým i hybridním pohonem. Kdy by měly začít nové kolínské Yarisy jezdit a kolik jich bude, zatím není jasné.

Článek

Automobilka TPCA oznámila, že v budoucnu plánuje ke stávající výrobě v kolínské továrně přidat i výrobu modelu Toyota Yaris. Uvedení druhého modelu Toyoty bude podle automobilky pro český závod znamenat posílení stability výroby i větší jistotu pro zaměstnance.

„S tímto modelem přicházejí do TPCA nové technologie včetně nové modulární platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) a hybridní technologie. Zároveň tím navýšíme výrobu vozů Toyota v kolínském závodu,“ uvedl Johan van Zyl, prezident a výkonný ředitel TME (Toyota Motor Europe).

Načasování výroby nového modelu, objem investic a předpokládaný objem výroby budou oznámeny později. Toyota Yaris se však bude nadále vyrábět i ve svém původním „mateřském“ závodu ve Francii – Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).

TPCA je společný podnik skupiny PSA a Toyoty. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. V listopadu 2018 oznámily obě mateřské společnosti, že Toyota od 1. ledna 2021 podnik plně převezme, bude však i po tomto datu pokračovat ve výrobě vozidel všech tří značek.

Kolínská radost

„Uvedení Yarisu a vůbec poprvé i hybridní technologie do naší výroby pro Toyotu je radostná zpráva pro náš závod i pro všechny naše zaměstnance,“ řekl Koreacu Aoki, prezident TPCA.

Uvedení hybridní technologie, případně elektrického či vodíkového článku do segmentu malých vozů představuje pro automobilky po celém světě náročný úkol. Skloubit dohromady požadavky na příznivou cenu malého vozu, zároveň splnit stále přísnější emisní limity a neprodělat na výrobě se v hlavách manažerů často rovná kvadratuře kruhu. I to je jeden z důvodů, proč se nad výhledem kolínského závodu vznášely otazníky. V jeho prospěch naopak zase mluví fakt, že když se v Evropě naplno projevily důsledky ekonomické krize, šla malá auta vyráběná mimo jiné v Kolíně pěkně na odbyt.

V TPCA pracuje v současnosti 2 400 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v Česku. Průměrná hrubá mzda zaměstnance, který je odměňován na základě tarifů, činila v roce 2019 ve společnosti 42 200 korun. V roce 2019 dodala firma svým zákazníků 210 121 vozů.

Reklama

Doporučované