Hlavní obsah

Chybělo 200 tisíc aut. Volkswagen už není největší automobilka světa

Foto: Unsplash - Julian Hochgesang

Volkswagen se propadl v žebříčku největších automobilek. Je druhý.

Volkswagen byl doposud největším výrobcem aut na světě. Koronavirová krize ale odvětvím výrazně zahýbala. Na pozici jedničky ho proto vystřídala japonská Toyota, která uspěla díky agresivnější kampani.

Článek

Japonská automobilka Toyota se po pěti letech stala největším prodejcem aut na světě, porazila tak německou automobilovou skupinu Volkswagen. Loni podle svého čtvrtečního sdělení Toyota prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu. Světové výrobce aut loni zasáhla koronavirová krize, která lidem zabránila v návštěvách předváděcích prostor a automobilky přiměla omezit nebo zastavit produkci.

Oba automobiloví giganti loni zaznamenali meziroční pokles globálního prodeje – Toyota o 11,3 procenta a Volkswagen o 15,2 procenta. Toyotu nicméně pandemie zasáhla méně než ostatní automobilky. Díky oživení na jejích dvou nejdůležitějších trzích, tedy v Číně a ve Spojených státech, i na domácím trhu se jí postupně znovu začalo dařit. Od října se jí odbyt po tři měsíce zvyšoval, uvedla agentura DPA.

Loňský propad prodeje byl nicméně pro japonského výrobce první po pěti letech.

Kromě oživení trhů samotných Toyotě pomohla také agresivní strategie při prodeji nových sériových modelů. V Japonsku od ní loni zákazníci nakoupili 2,16 milionu vozů, v zahraničí pak 7,37 milionu. Celosvětově sjelo z výrobních linek v továrnách skupiny 9,21 milionu automobilů, což je o 14,1 procenta méně než v předchozím roce.

„Nesoustředíme se na umístění v žebříčku, ale na službu našim zákazníkům,“ řekla k výsledkům firmy její mluvčí.

Automobilky se nyní snaží uspokojit rostoucí zájem o elektromobily. Toyota uvedla, že loni se poměr elektromobilů k celkovému počtu prodaných vozů zvýšil na 23 procent z předchozích 20 procent v roce 2019.

Doporučované