Hlavní obsah

Skupině Volkswagen klesl odbyt o 15 procent. U Škody je číslo vyšší

Foto: Seznam Zprávy

Skupina Volkswagen loni dodala zákazníkům 9,3 milionu aut, což je meziročně o 15,2 procenta méně.

Reklama

13. 1. 13:23

Přes devět milionů aut méně, to je loňská bilance skupiny Volkswagen. Pro českou automobilku Škoda Auto se meziroční propad vyšplhal téměř na pětinu.

Článek

Skupina Volkswagen loni dodala zákazníkům 9,3 milionu aut, což je meziročně o 15,2 procenta méně. Pro českou automobilku Škoda Auto, která je součástí koncernu, činil meziroční pokles 19,1 procenta. Uvádí to zpráva o loňském odbytu, kterou ve středu Volkswagen zveřejnil. Hlavním důvodem propadu prodeje byla pandemie nemoci covid-19.

„Kvůli pandemii nemoci covid-19 byl rok 2020 mimořádně náročný,“ řekl šéf odbytu automobilky Volkswagen Christian Dahlheim. „Skupina Volkswagen si však vedla dobře a pozici na trhu si upevnila,“ uvedl. Manažer také poznamenal, že je potěšen z rostoucího podílu v segmentu elektrických vozů. „Iniciativu chceme v letošním roce udržet a přidat ještě řadu dalších atraktivních elektrických modelů,“ dodal.

Volkswagen byl v roce 2019 největší automobilkou světa podle počtu prodaných vozů, na druhém místě byla japonská Toyota. Prvenství si německá automobilka patrně udržela i loni, protože celá skupina Toyota od ledna do října prodala 7,6 milionu aut.

V dodávkách za loňský prosinec si z celé skupiny vedla nejlépe značka Seat s meziročním růstem 18,9 procenta a značka Porsche s růstem o 18,6 procenta. K nejhorším pak v prosinci patřily divize užitkových vozů Volkswagen s meziročním poklesem o 22,7 procenta a Škoda Auto s propadem o 17,8 procenta.

Za celý loňský rok Škoda dodala přes milion vozů, zatímco o rok dříve to bylo přes 1,24 milionu aut, což odpovídá meziročnímu propadu o 19,1 procenta. Značka Seat ve srovnání s rokem 2019 zaznamenala loni propad odbytu o 25,6 procenta, což byl jeden z nejhorších výsledků v rámci koncernu.

Pro Volkswagen byla hlavním trhem v loňském roce Čína, kde koncern prodal přes 3,84 milionu vozů. Proti odbytu v předchozím roce to ale bylo o 9,1 procenta méně. Na druhém nejdůležitějším trhu, kterým byl region západní Evropy, byl meziroční prodej loni o 21,6 procenta nižší. To byl pro skupinu největší regionální propad.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované