Hlavní obsah

Do centra Prahy začnou místo dodávek vozit zboží nákladní elektrokola

Foto: Volkswagen

Nákladní elektrokolo.

V polovině listopadu má v Praze na Těšnově začít fungovat mikrodepo, sloužící k překládce zboží z dodávek do kontejnerů a poté na nákladní elektrokola, která je dále rozvezou do podniků v centru metropole.

Článek

První pražské nákladní mikrodepo pro překlad zboží z nákladních vozů na nákladní elektrokola vznikne na Těšnově – na místě bývalého parkoviště pod magistrálou. Příprava začne v říjnu. První nákladní elektrokola by měla vyjet do ulic v polovině listopadu.

Studie takzvané city logistiky, která má za cíl ulevit dopravě, a to zejména v centru Prahy. „Navrhuje co nejefektivnější způsob zásobování a řešení nákladní dopravy. Jako první krok Praha vytvořila nové mikrodepo, které má fungovat jako prostor, kde se zboží překládá z nákladních vozů do skladovacích kontejnerů a následně na elektrokola,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Jak upřesnil Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora pro oblast dopravy: „V praxi bude projekt fungovat tak, že dopravní společnost doveze nákladním vozem balíčky do těšnovského mikrodepa, odkud budou přeloženy do skladovacích kontejnerů. Z nich pak budou nakládány na dopravní elektrokola a rozváženy ke koncovým zákazníkům. Lokalita je dopravně dobře dostupná, jelikož se nachází pod pražskou magistrálou, má velké kapacity i skvělé napojení přímo do centra města. Dnes je plocha v pronájmu, který bude koncem měsíce končit.“

Projekt podle mluvčího Hofmana reaguje na celkové zklidňování centra města, které by do budoucna mělo omezit i průjezd tranzitní dopravy. „Podobná regulace zásobování v České republice zatím neexistuje,“ podoktnul. Mikrodepo vznikne na městském pozemku na Těšnově, na místě bývalého parkoviště.

Foto: město Praha

Takto má překladiště vypadat.

„Inspirovali jsme se zahraniční praxí. Zejména pak berlínským projektem KoMoDo. Cílem celého projektu je zlepšit podmínky jak pro obyvatele Prahy tím, že ulehčíme centru města, tak i samotným zásobovacím společnostem, se kterými město právě teď jedná,“ vysvětlil Petr Hlaváček (za TOP 09), náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.

Pilotní projekt těšnovského mikrodepa koordinuje společnost ekolo.cz, která má podle mluvčího Prahy Hofmana v České republice nejdelší zkušenost s nákladními elektrokoly. „Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný. Jsem rád, že se společnost ekolo.cz, která před dvanácti lety představila veřejnosti elektrokola, stala koordinátorem tohoto pilotního projektu,“ podotknul Jakub Ditrich, ředitel společnosti.

Doporučované