Hlavní obsah

Do drogerie s vlastní lahví – Henkel chce v Česku otestovat prodej výrobků „bez obalu“

Zákazník si ve vybraných drogeriích Rossmann zakoupí první láhev a do ní natočí zvolený prostředek. Pak už může lahev opakovaně používatVideo: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Česko jako testovací laboratoř – mezinárodní výrobce drogistického zboží společnost Henkel tu odstartoval pilotní projekt „Drogerie bez obalu”. Pokud se osvědčí, nabídne stáčené výrobky i v dalších zemích.

Článek

Do vlastní nádoby natočit šampon, aviváž, nebo sprchový gel. V deseti vybraných drogeriích v Česku takhle začal fungovat jeden z největších světových výrobců drogistického zboží. Své nejprodávanější tekuté výrobky nabízí „bez obalu”.

„Česká republika je příhodný trh, spotřebitelé tu rádi zkouší nové věci a zároveň mají ekologické smýšlení," vysvětluje Roman Kýr generální ředitel společnosti Henkel s tím, že projekt pro Česko se podařilo prosadit i díky silnému postavení značky v zemi. „Nebylo to jednoduché, nicméně máme trošku lepší postavení v rámci globální struktury, protože v České republice máme vynikající podíl na trhu,“ dodává Kýr. Do konce roku bude bezobalový prodej běžet v pilotním režimu, pokud bude úspěšný, firma ho rozšíří do dalších obchodů a dalších zemí.

Cílem je přispět k udržitelnější spotřebě drogistických výrobků a snížení spotřeby plastových obalů. Zákazník navíc ušetří. „Určitě tato volba vychází lépe cenově a dlouhodobě je tam pro zákazníka velká možnost úspory ,” dodává Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti Rossmann, která na projektu spolupracuje a vybrala deset svých obchodů v Praze a regionech. Například prací gel v jednorázové lahvi vyjde na 6 korun a 23 haléřů na jednu prací dávku. U stáčeného je cena necelých pět korun na dávku.

Na podobné iniciativy Češi slyší stále víc. Bez obalu se už v Česku ve vybraných a specializovaných obchodech prodávají i potraviny a ve vratných nádobách nabízejí vybraný sortiment také internetové supermarkety Košík.cz a Rohlík.cz. Prodej stáčených ekologických čisticích a pracích prostředků nabízí i drogerie dm.

Podle průzkumů může průměrná česká domácnost nakupováním drogérie bez obalu ušetřit průměrně až 77 % plastového obalu za rok. Kdyby na podobný nákup přešly všechny české domácnosti , ušetřilo by se přibližně 5 tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok.

Společnost Henkel se zavázala, že nejpozději do roku 2025 budou obaly všech jejích výrobků (pracích a čisticích prostředků) recyklovatelné, znovu použitelné, nebo kompostovatelné. Podobný závazek má i další velký hráč – společnost Unilever. Ta chce do roku 2025 odstranit více než 100 000 tun plastových obalů a sesbírat a zpracovat více plastových obalů, než prodá.

Společnost Henkel

Globální výrobce pracích a čisticích prostředků, kosmetiky a také lepidel či tmelů

Vznikla v roce 1876.

V Česku působí od roku 1991, prodává zde produkty přibližně 50 značek.

Celosvětově má zhruba 53 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku kolem dvou set.

Henkel ČR v roce 2018 dosáhl obratu ve výši téměř 5,55 mld. korun a zisku 158,3 milionu korun.

Drogerie Rossmann

Druhý největší německý řetězec působí v sedmi evropských zemích.

Celkem má bezmála 4000 prodejen a zaměstnává na 56 tisíc lidí.

V Česku je od roku 1994, kdy tu otevřel první prodejnu v Českých Budějovivích. Dnes jich je kolem 130 s více než 800 zaměstnanci.

Tržby loni v Česku činily 2,73 mld. korun, zisk 42 milionů korun.

Reklama

Doporučované