Hlavní obsah

Do Monaka připluje luxus všech moří. Podívejte se na deset největších jachet

Podívejte se na deset největších megajachet, které se ukážou na výstavě v Monaku. (Video: Jan Marek)

 

Reklama

1. 9. 21:00

Loňský ročník zrušila pandemie, a tak ten letošní bude s ještě větší prestiží než dřív. Dražší lístky, hosté dělení na kategorie, méně lodí, zato vyšší kvalita. SZ Byznys přináší výběr deseti největších jachet.

Článek

Koncem měsíce, ve čtyřech dnech od 22. do 25. září, se v Monaku na veletrhu představí jedni z nejuznávanějších lodních výrobců na světě.

Přístav Port Hercules letos uvítá přes 300 vystavovatelů, mezi nimiž se ukáže i 60 megajachet s průměrnou délkou 49 metrů – přičemž ty největší se budou blížit až ke 100 metrům prošpikovaným takovým luxusem, jako jsou vlastní plážové kluby, bazény či helipady i s vrtulníky.

Na jedné z největších jachtařských událostí roku se poprvé ukáže i 37 naprosto nových megajachet. Své novinky odhalí například známé lodní podniky jako Benetti, Feadship, Lürssen, Oceanco a Sanlorenzo.

Třeba 80metrová hybridní megajachta Artefact se řadí mezi deset největších lodí, které se na výstavě ukážou. Celý žebříček najdete v úvodním videu tohoto článku.

Dražší lístky, návštěvníci ve třech kategoriích

Kdo by se chtěl k dražbě megajachet, ale i menších plavidel nebo lodních interiérů a dalších komponentů v monackém přístavu Port Hercules připojit, musí počítat s tím, že si sáhne do kapsy o něco hlouběji než v předchozích ročnících.

„Cena bude vyšší než dřív, abychom zajistili, že máme na výstavě ty správné lidi. Zpětná vazba z minulých let byla taková, že návštěvníků bylo až moc,“ vysvětluje hlavní manažerka akce Gaëlle Tallaridová.

Aby zvýšili prestiž výstavy a „vysokou kvalitu návštěvníků“, pořadatelé cenu za lístek na jediný den zvýšili ze 330 na 500 eur, což je asi 12 700 korun. K tomu zavedli systém třídění hostů na tři skupiny rozlišené podle odznaků.

Ti, kteří si jachtu chtějí kupovat či pronajímat, tedy koncoví uživatelé, jsou „VIP“ se vstupem na celé čtyři dny, nechce se po nich registrace, takže zůstávají v anonymitě a vystavovatelé k nim prý vždy vyšlou „vhodné“ pracovníky. Poté se zřetel bere i na jejich „poradce“, tedy designéry a manažery, pak až zbývají ostatní návštěvníci.

A na jakých deset největších megajachet se mohou těšit?

Kismet

Postavila ji německá loděnice Lürssen Yachts z Brém v roce 2014 a dnes ji vlastní pákistánsko-americký miliardář Shahid Khan, který megajachtu dlouhou 95,2 metru o hrubé prostornosti 2 928 GT už loni v říjnu nabídl ke koupi za 169 milionů liber.

Celkem v sedmi kajutách nabízí Kismet komfort a přepych pro 12 hostů, o které se stará 28 členů posádky. Odpočívat při plavbě mohou na palubě s vlastním bazénem, podpalubí ale skrývá plnohodnotné lázně, po jejichž návštěvě si lze třeba kromě baru sednout u „zatahovacího“ venkovního ohniště.

Megajachtu si v minulosti pronajímala například zpěvačka Beyoncé s manželem, rapperem Jay-Z a dětmi, a to za 1,2 milionu dolarů na týden. Plout s ní lze rychlostí až 17 uzlů, tedy asi 31,5 kilometru za hodinu.

Viva

Tuto 94 metrů dlouhou megajachtu o hrubé prostornosti 2 999 GT postavili loďaři z Feadship v Nizozemsku. Majiteli známému pouze v obeznámených vyšších kruzích ji doručili letos, ten dosud loď k prodeji nenabídl. Údajně to však má být americký miliardář a cena lodi by měla dosahovat 175 milionů dolarů.

V sedmi kabinách ubytuje až 14 hostů, o které se stará 18 členů posádky. Kromě bazénu zaujme i vlastním helipadem s připravenou helikoptérou pro rychlé výlety na pobřeží, přičemž stroj je samozřejmě registrovaný. Hybridní pohon megajachty může dosahovat maximální rychlosti 20 uzlů na diesel, v ekologičtějším módu ale loď pluje rychlostí 12 uzlů.

Tatoosh

Vyrobil ji německý loďař Nobiskrug už v roce 2000, ale letos prošla úpravou, dostala nové vybavení a zůstává jednou z nejznámějších megajachet na světě – možná i proto, že ji vlastnil Paul Allen, spoluzakladatel Microsoftu, který ale Tatoosh o délce 92,4 metru a díky pěti palubám i hrubé prostornosti 3 229 GT nabídl k prodeji za 90 milionů eur.

Na lodi se v 11 kajutách ubytuje až 19 hostů, o které se stará 35 členů posádky, k dispozici mají kromě vnitřního vyhřívaného bazénu, sauny, vířivky a samozřejmě baru rovněž vlastní plážový klub se svažujícím se vstupem do vody. Může se prohánět rychlostí až 19 uzlů, běžně ale pluje na 15 uzlů.

Victorious

Pochází z dílny tureckého loďaře Akyacht, který ji anonymnímu klientovi doručil za 100 milionů dolarů právě letos. Na délku má přesně 85 metrů a hrubou prostornost pak 2 300 GT.

V deseti kabinách ubytuje dvacet hostů, jejichž pohodlí zajišťuje 22 členů posádky. I tato megajachta nabízí vlastní ohniště, a to v rámci pánského klubu, který se pyšní třeba vinným sklípkem. Loď má vybavení i pro celé rodiny, jako jsou kino a dětský koutek. Nechybí ani bary, posilovna nebo plážový klub s bazénem. Maximální rychlost je 16 uzlů a běžná 13 uzlů.

C2

V roce 2009 ji postavila známá německá loděnice Abeking & Rasmussen pro amerického finančníka Rona Perelmana, který megajachtu předloni modernizovanou a rozšířenou o dvě kajuty, o délce 85,6 metru a hrubé prostornosti 2150 GT nyní nabízí ke koupi za 90 milionů dolarů.

Od přestavby zvládne v 15 kabinách ubytovat až 31 hostů a 27 členů posádky, což z ní i mezi megajachtami dělá poměrně raritu. Loď má navíc v nabídce kromě takřka už nepostradatelného bazénu i velké vysouvací promítací plátno, výsuvné balkony a také plážový klub. Maximální rychlost C2 je 16,5 uzlu a běžná 15 uzlů.

Bold

Australská loděnice SilverYachts ji postavila v roce 2019 pro svého vlastního majitele Guido Krasse za cenu 100 milionů dolarů. Megajachta o délce 85,3 metru je designovaná ve vojenském stylu, tudíž je poněkud menší o hrubé prostornosti pouhých 1 551 GT.

Armádně vyhlížející lodi nechybí helipad, rekreantům ale nabízí i zahradu, vířivku s prosklenou zástěnou kvůli výhledu na oceán, posilovnu nebo místnost pro cvičení jógy a drobný bazén. Navzdory malé prostornosti má osm kajut pro 16 hostů, o které se stará 21 členů posádky. Uhánět může rychlostí až 23 uzlů, průměrně ale pluje 16 uzly.

Tatiana

Megajachta z dílny turecké loděnice Bilgin Yachts je další novinkou letošního roku. Irský podnikatel indického původu Cyrus Pallonji Mistry, který dělal radního indické automobilky Tata Motors, za ni údajně zaplatil 100 milionů dolarů. Tatiana o délce 80 metrů má hrubou prostornost 1 695 GT.

V osmi pokojích ubytuje až 12 hostů, jejichž pohodlí zajišťuje 20 členů posádky, ve výbavě nechybí bazén, který je vnitřní, vířivka, sauna, masážní místnost, kino nebo plážový klub. K dispozici jsou i dvě VIP místnosti pro dodatečné čtyři hosty. Její maximální rychlost je 19 uzlů, ale normálně pluje 12 uzly.

Artefact

Druhá loď v tomto žebříčku, za kterou stojí německý výrobce Nobiskrug, je s hrubou prostorností 2 999 GT největší megajachtou o délce 80 metrů na světě. Na hladinu ji spustili loni. Od té doby až dosud patřila Mikeu Lazaridisovi, zakladateli firmy BlackBerry proslavené stejnojmenným mobilem, který za ni dal 150 milionů dolarů.

Také tato přepychová loď disponuje vesměs klasickým vybavením v podobě bazénu, wellnessu, barů a luxusních jídelních místností. Artefact se však pyšní spíše svou technickou stránkou. Kromě solárních panelů a systému pro recyklaci vody se jejích 12 hostů v šesti kabinách a případní další čtyři ve dvou VIP kajutách spolu se 24 členy posádky mohou chlubit tím, že pluli v megajachtě na hybridní pohon šetřící 30 procent paliva proti běžným motorům. Maximální rychlost je přitom 17,8 uzlu, ale běžně cestuje na 15 uzlů.

Plvs Vltra

Nizozemská loděnice Amels Shipyard ji vyrobila v roce 2016 pro ruského miliardáře Andreje Gončarenka, který řídí jednu z dceřiných firem společnosti Gazprom. Ten za megajachtu o délce 74 metrů a hrubé prostornosti 1 790 GT tehdy zaplatil 110 milionů dolarů.

V šesti kabinách ubytuje 12 hostů, kterým je k dispozici 23 členů posádky, a prostory lodi údajně vypadají spíše jako zámek než loď. Nechybí ani lázně podobné těm v luxusních resortech či plážový klub. Maximální rychlost je 16 uzlů a běžná výletní pouze o uzel nižší.

Polaris

Poslední kousek tohoto žebříčku pochází od italského výrobce Rossinavi, který loď o délce 70,2 metru a hrubé prostornosti 1 546 GT letos doručil za 80 milionů dolarů ruskému miliardáři Maximu Šubarevovi, radnímu firmy Setl Group.

Jak napovídá její jméno, megajachta je určena do extrémních podmínek zejména polárních oblastí, zároveň však může bez problému plout i v Karibiku, přičemž si 12 hostů napříč šesti kabinami může s pomocí 17 členů posádky užívat všeho luxusu v italském stylu, který loď nabízí, tedy bazénu, wellness, tureckých lázní, masáží, studia pro cvičení jógy i kina. A to za běžné rychlosti 15 a maximální 17 uzlů.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované