Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
V úterý SPD vydalo předvolební hudební klip, ve kterém jsou špičky hnutí včetně jejího předsedy Tomia Okamury oblečené do havajských košil a na pláži si užívají léta. Proti klipu, ve kterém zní reggae píseň s názvem Naplno, se ohradil Plzeňský Prazdroj, jak informoval server Aktuálně.cz.
Ve videu se totiž původně objevovalo velké logo ležáku Proud. Piva s nižší hořkostí a obsahem alkoholu, se kterým přišel Prazdroj v loňském roce s cílem oslovit mladé spotřebitele.
„Plzeňský Prazdroj je čistě apolitickým subjektem, on ani jeho značky se nezapojují do žádných předvolebních kampaní,“ uvedl pro Aktuálně.cz Zdeněk Kovář, mluvčí skupiny Asahi, která Plzeňský Prazdroj vlastní. Dodal, že logo se v klipu objevilo bez jejich vědomí a společnost bude situaci řešit s autorem videa.
Mluvčí SPD Lenka Čejková potvrdila, že hnutí o problému ví a situace vznikla vinou produkční agentury. „Tam, kde to půjde, logo piva odstraníme, jinde klip stáhneme a nahradíme novou verzí,“ dodala. Na platformě YouTube byla ve čtvrtek dopoledne zveřejněna nová verze videa, kde je logo rozostřeno.
Natáčení volebního spotu „Naplno“ probíhalo podle Aktuálně.cz na některém z českých hudebních festivalů. Pódium, na kterém se logo Proudu objevilo, totiž nese jméno „Hostivařská přehrada Stage“.