Hlavní obsah

Dopravní podnik hledá dodavatele rekonstrukce zbylé tramvajové trati do Jablonce

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) hledá dodavatele rekonstrukce zbylých bezmála pěti kilometrů tramvajové trati z Liberce do Jablonce.

Článek

Zakázku, která podle odhadu projektantů přijde bez DPH na téměř 593 milionů korun, rozdělil dopravní podnik do čtyř částí. Ucházet se tak o ni může jeden dodavatel, ale i čtyři, řekl dnes ČTK liberecký městský radní a předseda dozorčí rady dopravního podniku Petr Židek (ODS). Lhůta pro podání nabídek končí 20. prosince.

„Výhodou je, že se bude dělat na všech úsecích najednou, takže dodávka toho díla by měla být o to kratší. Podařilo se také přepočítat zakázku na současné ceny, dopravní podnik tam počítal s určitou rezervou, do té jsme se vešli a předpokládáme, že nabídkové ceny by se měly vejít do cenových rozptylů, které tam jsou,“ doplnil Židek. Proti původním odhadům se podle něj kvůli růstu cen a prací na stavebním trhu odhad ceny zakázky zvýšil zhruba o deset procent.

Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a je nejdelší meziměstskou tratí v Česku. Ročně přepraví téměř milion lidí. Naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Modernizace trati začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se už do obnovy trati investovalo zhruba 700 milionů korun. V Jablonci je v plánu ještě prodloužení trati o dalších zhruba 800 metrů na nový dopravní terminál, který má vyrůst v Kamenné ulici.

Trať z Liberce přes Vratislavice do Jablonce byla v Česku posledním úsekem, kde ještě jezdily tramvaje s metrovým rozchodem. Letos prošel modernizací úsek v Liberci od zastávky U Lomu na konečnou ve Vratislavicích, tramvaje tam teď jezdí po kolejích s drážním rozchodem 1435 milimetrů stejně jako v Liberci na trase z Lidových sadů pod Ještěd. Modernizace přišla bez DPH na 95 milionů korun. Další práce směrem na Jablonec by měly navázat příští rok na jaře, hotovo má být do konce dubna 2023. I tuto obnovu zaplatí z velké části Evropská unie.

Reklama

Doporučované