Hlavní obsah

Dotykové plochy vozů MHD v Liberci ošetřili proti covidu fólií

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

28. 1. 21:13

Šíření koronaviru v tramvajích a autobusech městské hromadné dopravy v Liberci pomůže zabránit fólie, kterou jsou potaženy exponované dotykové plochy, displeje i madla.

Článek

Antivirovou fólii Coversafe testuje dopravní podnik už od loňského listopadu, osvědčila se, proto postupně nechá materiálem potáhnout dotykové plochy ve všech svých tramvajích a autobusech. Potrvá to několik týdnů a přijde to na 250 tisíc korun.

„Do bezpečnosti našich cestujících investujeme průběžně. Od vypuknutí pandemie pravidelně ošetřujeme vozy ozonem a dotykové plochy a madla čistíme dezinfekcí nad rámec běžného úklidu. Toto opatření nyní nahrazujeme systémovějším řešením v podobě aplikace antimikrobiální fólie,“ doplnil předseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Michal Zděnek. Polepení jednoho vozu trvá několik hodin a přijde zhruba na 2500 korun. Fólie vydrží až čtyři roky, pokud ji někdo nepoškodí. Nevadí jí ani čištění.

„Transparentní fólie má proti klasické dezinfekci tu výhodu, že se sama čistí, sama dezinfikuje. Obsahuje mikročástice zinku, ten si ze vzduchu přitahuje aktivní kyslík, který pak ničí viry, bakterie i plísně,“ popsal fungování ochranné fólie Alex Reynelt z české pobočky francouzské společnosti Gergonne, která ji vyvinula. Vše je podle něj bezpečné a netoxické pro člověka a životní prostředí. Testování v libereckém dopravním podniku je aktuálně největším projektem v Česku. „Snažíme se to dostat i do škol, kanceláří a na úřady, v tuto chvíli víme, že folii už využila liberecká škola Doctrina na kliky dveří,“ dodal Reynelt.

Podle náměstka libereckého primátora Jiřího Šolce (Starostové pro Liberecký kraj) má projekt pomoci vrátit důvěru lidí v cestování MHD. Liberec letos na MHD přispěje 285 miliony korun. „My samozřejmě vnímáme odliv cestujících z městské hromadné dopravy v souvislosti s pandemií, děláme všechno pro to, aby se lidé v našich tramvajích a v autobusech cítili bezpečněji,“ řekl Šolc. Fólie navíc pomůže ušetřit čas potřebný na čištění a dezinfekci vozů. Dál se ale počítá s čištěním ozonem, který dopravní podnik začal používat už loni na jaře při první vlně koronaviru.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované