Hlavní obsah

Kultura: Dva světy koncerního mistra Jiřího Vodičky. Prošli jsme zákulisí Rudolfina i Vivaldianna a vyzkoušeli nejmodernější housle

Hraje na italské housle Joseph Gagliano z roku 1774, občas se ale nebrání změně. (Video: Tereza Willoughby)

„Jsou ještě pódia, kde se mi trochu klepou kolena,“ přiznává Jiří Vodička. Světový virtuos a mistr klasické hudby se představil také v rámci progresivní show Vivaldianno Reloaded.

Článek

„Tady je místo, kde mohu zkoušet dlouho do noci,“ otevírá Jiří Vodička dveře své místnosti v zázemí pražského Rudolfina. S nadsázkou přiznává, že doma si na něj občas stěžují sousedi. Mladý koncertní mistr patří k nejvýznamnějším a nejvyhledávanějším českým houslistům.

Už ve čtrnácti letech byl mimořádně přijat na vysokou školu, Institut pro umělecká studia v Ostravě. Od té doby získal řadu ocenění, natočil sólové album a je také třeba členem Smetanova tria, se kterým získal cenu BBC a Diapason d ́Or. „Hudebník přesto nikdy nesmí přijít o pokoru,“ poznamenává Jiří Vodička. „Bylo by to určitě v hudbě slyšet.“

Rád zkouší nové věci. Kromě působení na pozici sólisty České filharmonie a komorní hry proto vystupuje i v rámci projektu Vivaldianno Reloaded. Multižánrová show založená na moderní úpravě hudby Antonia Vivaldiho i na jeho příběhu probíhá po celém světě, v jednotlivých zemích pracuje s místními umělci. Autorem je Michal Dvořák, skladatel a mimo jiné člen skupiny Lucie.

Jak probíhá nahrávání hudby pro moderní show ve studiu? Jak vypadá zákulisí? Jaký je rozdíl mezi houslemi z osmnáctého století a dnešním nástrojem? A co považuje Jiří Vodička za svůj největší úspěch? Sledujte ve videu výše.

Pořad Kultura Terezy Willoughby vysíláme v premiéře každý pátek od 20 hodin na celoplošné Televizi Seznam. Jak naladit Televizi Seznam? Praktický návod ZDE.

Doporučujeme

Další zprávy