Hlavní obsah

Český Dermacol expanduje. Preference Japonek usnadňují byznys

Agenda SZ Byznys s Věrou Komárovou, spolumajitelkou společnosti Dermacol.Video: Karolína Štuková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Český Dermacol bude prodávat kosmetiku v Japonsku. „Vystačíme si s třemi nejsvětlejšími odstíny make-upu. Všichni chtějí mít porcelánovou pleť. V Americe musíte mít 40 i více odstínů,“ říká spolumajitelka firmy Věra Komárová.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Český Dermacol připravuje expanzi do Asie, své kosmetické produkty chce nově prodávat také v Japonsku.

„Pracujeme na tom. Je to intenzivní proces, protože všechno je tam jinak. Například musíme všechny naše výrobky nově registrovat,“ říká v pořadu Agenda SZ Byznys spolumajitelka Dermacol Věra Komárová a dodává, že v rámci půlročních příprav už jednají s prvními japonskými partnery.

Zboží značky, která v Česku funguje už šestou dekádu, nebude na asijském trhu úplnou novinkou. Dermacol už prodává kosmetiku také v Koreji, Číně, Malajsii nebo na Tchaj-wanu.

Právě asijský trh je podle spolumajitelky společnosti Věry Komárové pro tuzemskou značku velkou příležitostí.

„Japonsko, podobně jako další asijské země, ve kterých už své produkty prodáváme, je v oblasti kosmetiky klasická konzervativní země, která se velmi ráda líčí a tamní obyvatelé za make-up i pleťovou kosmetiku každý rok utrácejí vysoké částky,“ říká podnikatelka pro SZ Byznys.

Výhodou například oproti americkému trhu je podle jejích slov v tom, že v Japonsku si zákazníci vystačí s dvěma až třemi nejsvětlejší odstíny produktu.

„Všichni chtějí mít bělostnou, porcelánovou pleť. V Americe jich musíte mít 40 i více odstínů,“ říká spolumajitelka Dermacol. Ty společnost speciálně vyvíjela už v době, kdy značka vstupovala se svými produkty na korejský trh.

„Tyto výrobky bychom měli dodávat v budoucnu také v Japonsku. Měly by mít ale mírně upravenou texturu a neměly by obsahovat žádný parfém,“ říká Věra Komárová v pořadu Agenda. Japonští zákazníci podle ní v současnosti vyhledávají primárně kosmetiku bez parfemace.

Dermacol

  • Značka kosmetiky Dermacol vznikla v Československu v roce 1966.
  • Její výrobky byly původně vyráběny v rámci Barrandovských filmových studií v Praze.
  • Po privatizaci v roce 1991 získala značku do držení společnost Dermacol, a. s., kterou vlastní Věra Komárová společně se svým manželem Vladimírem Komárem.
  • Společnost Dermacol většinu své kosmetiky vyrábí v Česku ve své továrně v Brně, kde vyrábí kosmetické produkty i dalším značkám.
  • Firma expandovala do zhruba šesti desítek zemí po celém světě včetně USA, Polska, Saúdské Arábie, Španělska nebo Vietnamu.
  • Mezi další české kosmetické značky patří také Ryor, Saloos nebo Purity Vision.

Značka má podle jejích slov šanci na novém trhu získat zhruba pětiprocentní podíl. „V zemi se 140 miliony obyvatel je to něco jiného než tady v Česku, kde máme 20- až 25procentní podíl, ale žije tu deset milionů lidí,“ popisuje plány podnikatelka.

Dermacol roste

Dermacolu se však navzdory dvouletému období vysoké inflace, která ukrajovala z úspor, zdražovala zboží a nutila Čechy šetřit nejvíce za poslední roky, daří i doma. Podle spolumajitelky kosmetické společnosti Dermacol Věry Komárové se krize společnosti vyhnula a firma v loňském roce zvýšila v Česku a na Slovensku meziročně prodeje o dvacet procent.

„Po pandemii koronaviru zažíváme v posledních dvou letech velký nárůst. Ženy začaly opět toužit vypadat krásně, protože už nemusejí skrývat obličej za rouškou. Rosteme ve všech kategoriích,“ uvedla Komárová.

V roce 2023 tržby společnosti včetně exportu dosáhly 698 milionů korun a letošní rok by podle Komárové měl Dermacol pokračovat v růstu.

„Doufám, že se nám podaří zopakovat dvacetiprocentní nárůst jako v minulých dvou letech. Distribuci bychom chtěli rozšířit o několik nových států a posílit pozici také v internetových prodejích v e-shopech i například na Amazonu,“ uvedla podnikatelka.

Komárová se během pandemie koronaviru začala začala věnovat kromě kosmetiky také novému oboru – založila soukromou základní školu a gymnázium.

Ve druhém roce fungování má škola podle jejích slov už zhruba 160 studentů. „Právě probíhají zápisy a kapacity bychom chtěli dále rozšířit. Příští rok od září bychom chtěli mít ideálně 200 studentů. Nastupují nám hlavně žáci do prvního ročníku. Máme ale i několik nově přihlášených studentů na gymnázium,“ uvedla podnikatelka.

Celý rozhovor si můžete pustit v úvodním videu.

Reklama

Doporučované