Hlavní obsah

Nejstarší obchodní centrum v Česku se rozšíří o desítky obchodů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Unibail-Rodamco-Westfield

Druhé rozšíření za čtvrt století. Nové OC Černý Most se otevře v roce 2025.

Reklama

Desítky nových prodejen a restaurací a k tomu větší multikino. Jedno z top obchodních center v České republice na Černém Mostě se podstatně zvětší.

Článek

Skupina Unibail-Rodamco-Westfield, developer, vlastník a provozovatel obchodních center, oznámila plány na významné rozšíření OC Černý Most. Otevře 20 nových a z velké části módních prodejen, modernější restaurační zónu a tři menší VIP kinosály. V rámci výstavby by zde měl mít své místo také vlajkový obchod, tedy klíčová velkoformátová prodejna, která láká masy zákazníků. Celkový počet obchodů se zvýší na 213 ze současných 176.

Přestavba započne v tomto měsíci a dokončení se očekává v roce 2025. Do projektu firma investuje 70 milionů euro, tedy v přepočtu přes 1,7 miliardy korun.

Modernizace neohrozí provoz centra. Velká část zásahů proběhne v noci mimo běžný provoz obchodního centra. Dočasně bude omezena nabídka stravování a jedna z příjezdových cest. Přístavba proběhne v sousedství stávající restaurační zóny.

V prvním patře v rámci stávajícího multikina CineStar vzniknou tři nové prémiové kinosály, které individuálně pojmou 30 návštěvníků. Kromě technologií jako je laserové promítání a zvuk standardu Dolby Atmos slibují i možnost stravování u stolu během promítání. Zákazníci si budou moci objednat sushi, nachos a další pokrmy.

OC Černý Most je prvním novodobým obchodním centrem v České republice. Provoz zahájilo v roce 1997. Už v roce 2013 se dočkalo modernizace a dodnes patří mezi pět nejatraktivnějších nákupních center v Česku.

+1

Nejexponovanější, takzvaná „áčková“ nákupní centra v tuzemsku jsou situována v Praze. Patří mezi ně co do počtu prodejen největší OC Westfield Chodov, OC Černý Most, Metropole Zličín a OC Nový Smíchov. Vlastníkem prvních tří uvedených je skupina Unibail-Rodamco-Westfield. Dá se tedy říct, že má v držení většinu metropolitních center, která dominují vysokou návštěvností a zároveň velikostí a šíří nabídky.

„Naším cílem je zásadně zlepšit nabídku restaurací, představit více obchodů s módou, uvést nové flagshipové formáty oblíbených značek, a nabídnout tak ještě lepší zážitek z nakupování i ze stravování,“ uvedla ředitelka Centra Černý Most Petra Holušová.

Místo klasického food courtu vznikne v rozšířeném centru také nová restaurační zóna Dining Plaza s 22 restauracemi a dětskou hernou. Významně se rozšíří počet restaurací s obsluhou ke stolu a servírováním jídla na porcelánovém nádobí s klasickými příbory. Právě přibližování klasickým restauracím je nyní trend také v ostatních nákupních centrech. Ještě před deseti lety to bylo nemyslitelné, dnes se to stává normou, protože nároky návštěvníků rostou a část lidí bere návštěvu nákupních center jako rodinný zážitek. Někteří provozovatelé nicméně tvrdí, že je problém dnes najít kvalitní operátory do restauračních zón.

Podle vedoucího týmu pronájmu obchodních center společnosti Cushman & Wakefield Roberta Skládala dávají v nákupních centrech obrovský důraz na zlepšení gastronomických služeb. „Pronajímatelé hledají partnery, kteří dokážou zákazníkům nabídnout nejen unikátní kulinářský zážitek, ale i prostředí. Stále více center se stává místem, kam lidé nechodí jen nakupovat, ale i trávit společný čas s přáteli a rodinou,“ popsal.

Obecně je ale trendů víc. Přibývá retailerů, obchodů specializovaných na cenově dostupné zboží, jež přitom před lety primárně vyhledávaly spíše levnější nákupní parky (otevřená centra s parkovištěm zpravidla v menších městech).

„Pokračující expanze obchodníků, kteří kladou důraz na cenu a nabízejí širokou škálu produktů za přijatelné ceny. Tyto značky se v minulosti objevovaly především v retail parcích, ale nyní vnímáme trend otevírání jejich obchodů i ve standardních nákupních centrech,“ zmínil Skládal.

Nových obchodních center se na rozdíl od menších nákupních parků staví málo. V loňském roce se podle informací Cushman & Wakefield dokončily pouze dvě rekonstrukce – přestavba 13 tisíc metrů čtverečních Obchodního centra Kukleny v Hradci Králové a také přibližně dvakrát menší plochy pražského Europarku Štěrboholy.

V roce 2024 bude jediným větším projektem dokončení přestavby Obchodního domu Máj v Praze na ploše téměř 17 tisíc metrů čtverečních.

V dalších letech se chystá také modernizace obchodního centra Arkády Pankrác v Praze 4, které nedávno koupil realitní fond Trigea za více než šest miliard korun. Projekt vyjde na stovky milionů korun.

Z projektů na zelené louce by v budoucnu mělo vzniknout nové obchodní centrum v Brně. Moravská metropole už má dvě atraktivní obchodní centra: Galerii Vaňkovka a Olympia Brno.

Reklama

Doporučované