Hlavní obsah

PPF chce investovat do německé televize ProSiebenSat.1, musí ale připlatit

Foto: PPF Group, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Představenstvo i dozorčí rada mediální společnosti ProSiebenSat.1 cenu sedm eur za akcii označily za neadekvátní z finančního hlediska. Proto ani nebudou vydávat doporučení akcionářům, zda mají nabídku přijmout.

Článek

Představenstvo i dozorčí rada německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 vítají nabídku české společnosti PPF zvýšit podíl ve společnosti na 29,99 procenta. Nabídnutou cenu sedm eur za akcii ale označily za finančně neadekvátní. Proto ani nebudou vydávat doporučení akcionářům, zda mají nabídku přijmout.

Nabídka PPF je o 21 procent vyšší než předpokládaná nabídková cena ze strany italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, jež usiluje o ovládnutí německé společnosti. MFE aktuálně vlastní 30,14 procenta akcií společnosti, zatímco PPF 14,94 procenta. Představenstvo i dozorčí rada cenu sedm eur za akcii ale označily za neadekvátní z finančního hlediska.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá 15 bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7. Podnik také působí na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje rovněž online seznamovací platformu. Zaměstnává kolem 7000 lidí.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky a jižní Afriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, nemovitostí, biotechnologií a strojírenství. Skupina vlastní aktiva za 41,7 miliardy eur, v přepočtu přes bilion korun, a zaměstnává celosvětově zhruba 45 000 lidí.

MFE vlastní komerční televizní stanice v Itálii a ve Španělsku. Syn někdejšího italského premiéra Silvia Berlusconiho a šéf společnosti Pier Silvio Berlusconi reaguje expanzí v Evropě na rostoucí dominanci amerických streamovacích gigantů v čele s Netflixem.

Související témata:

Doporučované