Hlavní obsah

Škoda Auto ruší směny, chybí součástky. Odboráři se bojí, co bude dál

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Reklama

Český automotiv drhne. Kolínská Toyota na únor zastavila výrobu úplně a situace v největší české automobilce Škoda Auto budí obavy tamních zaměstnanců.

Článek

Škoda Auto ruší směny a zaměstnancům se to nelíbí. Mají obavu, jak se situace bude vyvíjet a zda výroba, a tedy i jejich práce, není ohrožena na delší dobu. Na situaci upozornilo poslední vydání škodováckého magazínu Odborář.

„Situace ve výrobě se po optimistických prvních týdnech tohoto roku opět zhoršuje. Opět chybí čipy do výroby především na montážní lince v závodě MB I (Octavia, Enyaq),“ píše škodovácký magazín Odborář s tím, že na montážní lince pro výrobu modelů Enyaq a Octavia proběhnou tento týden jenom čtyři směny. „Zaměstnanci jsou z tohoto zděšení a ptají se, co bude dál, nikdo jim však v tuto chvíli nedokáže odpovědět a nejistota stále stoupá,“ píše se v magazínu.

Směny se ruší rovněž v továrně Škody auto ve Vrchlabí ve 20směnném režimu na montáži převodovek a obrábění. Výroba se zde zastaví ve čtvrtek 2. února v 18 hodin a naběhne znovu až v pondělí 6. února v 18 hodin.

Škodovka konkrétní situaci komentovat nechce. Její oficiální vyjádření je následující: „Navzdory přetrvávající dynamické situaci v dodávkách komponentů neplánuje společnost Škoda Auto v současné době úplné zastavení výrobního programu. Jeho pokles řešíme prostřednictvím redukce počtu směn, a to v závislosti na aktuální disponibilitě dílů pro jednotlivé modely,“ řekla Martina Špittová z komunikačního oddělení společnosti.

Dodavatelé, které Seznam Zprávy oslovily, pak omezení výroby ve Škoda Auto potvrzují. „V pátek jsme se dozvěděli, že minimálně na 4 týdny – může to být prodlouženo – lze očekávat snížení výroby o 30 procent,“ potvrdil Kvido Štěpánek, majitel společnosti Isolit Bravo.

Škoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780 000 vozů, což je o 22 000 aut méně než v předchozím roce. Celkem 636 000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách.

Reklama

Doporučované