Hlavní obsah

Francie chce zachránit noviny. Předplatitele čeká daňová úleva

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie.

Reklama

Pandemie koronaviru zasáhla téměř každý sektor, výjimkou nejsou ani noviny a časopisy. Francouzské Národní shromáždění nově schválilo podporu, která jim má pomoci vyrovnat se s důsledky, které s sebou covid-19 přinesl.

Článek

Oblast novin a časopisů podle francouzské vlády utržila od pandemie velikou ránu. Tamní poslanci tak nyní odhlasovali podporu v podobě poskytnutí daňové úlevy každému, kdo se nově přihlásí k odběru francouzských tištěných či internetových novin a časopisů, které „poskytují zprávy obecného a politického charakteru“, informoval list The Guardian.

Daňová úleva by měla být jednorázová a ve výsledku by mohla dělat až 50 eur. Dosáhne na ni každá domácnost, která se přihlásí k odběru daného periodika poprvé, ale alespoň na dobu dvanácti měsíců.

Podle francouzské tajemnice pro hospodářské záležitosti Agnès Pannier-Runacherové již zmiňovaný zpravodajský sektor obrovsky trpí a nedostává se mu všech druhů pomoci, které jsou dostupné jiným hospodářským sektorům.

Francouzští poslanci také hlasovali ve prospěch pozměňovacího návrhu, který by rozšířil daňovou úlevu na odběratele čtvrtletníků, jež jsou v zemi produkovány. Odmítli ovšem návrhy, které by umožnily profitovat specializovaným časopisům, a ty, které prosazovaly rozšíření výhod na případná prodloužení již existujících předplatných.

S náročnou situací, kterou přinesla pandemie, se potýkají vydavatelé časopisů a novin po celém světě. Nová čísla tištěných novin často nebyla v průběhu nejhorších koronavirových měsíců vydávána a zmenšily se také příjmy z reklam. Přesto ale společnosti musely platit fixní náklady, jako je například nájem prostorů, ve kterých sídlí redakce.

Kromě Francie hledají podporu pro zpravodajský sektor i jiné země. Jednou z nich je Kanada, kde uvažují o zvýšení slevy na dani v případě digitálního předplatného. Ta je momentálně na patnácti procentech, zvýšením na padesát by chtěli nasměrovat tamní obyvatelstvo k podpoře médií.

Reklama

Související témata:

Doporučované