Hlavní obsah

Hala pro údržbu InterPanterů a RegioPanterů v Brně je hotová

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

8. 3. 21:49

České dráhy dokončily v brněnských Maloměřicích výstavbu své nejmodernější haly pro údržbu elektrických jednotek RegioPanter a InterPanter.

Článek

Stavba trvala zhruba dva roky, jsou tam dvě koleje s délkou přes 150 metrů, prohlídkové kanály a lávky, mobilní plošiny či mostový jeřáb s nosností 11 tun. Cena haly přesáhla 255 milionů korun, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí státního dopravce Vanda Rajnochová.

Díky hale se sníží časová náročnost oprav a vozidla bude možné vracet do provozu rychleji. „Zefektivníme například údržbu 132 metrů dlouhých jednotek InterPanter, které se nevešly celou svou délkou do původní haly a bylo nutné je servisovat po částech, což prodlužovalo dobu jejich odstavení. Na jednu kolej bude současně také možné přistavit až dvě jednotky RegioPanter,“ uvedl generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Kromě souprav InterPanter a RegioPanter budou v hale zaměstnanci udržovat i vratné soupravy s řídícími vozy, které obsluhují spoje Jihomoravského a Zlínského kraje. Hala má potenciál k využití i pro servis nových elektrických jednotek Jihomoravského kraje.

Podle náměstka generálního ředitele Českých drah pro provoz Michala Krause umožní nové středisko bezpečnější i pohodlnější práci. „Jsou tam prohlídkové kanály se samostatnými vstupy jak z čela, tak z boku. Podél jedné koleje se nachází pevné prohlídkové lávky pro údržbu zařízení na střeše elektrických jednotek, druhá kolej je vybavena dvěma šestimetrovými mobilními plošinami. Součástí je také jeřábová dráha s elektrickým mostovým jeřábem o nosnosti 11 tun, zařízení pro odsávání vakuových WC nebo signalizace posunu pro zvýšení bezpečnosti. Využité jsou také energeticky úsporné prvky jako LED svítidla,“ řekl Kraus.

Halu postavilo sdružení firem TSS Grade a Doprastav za 255,4 milionu korun, původně se počítalo s cenou zhruba o 35 milionů nižší. V době realizace se projekt ještě měnil s ohledem na nové potřeby a požadavky na údržbu a opravy. „Nezbytnou součástí stavby bylo propojení nové haly se stávajícími halami sever a jih, instalace trakčního vedení vnějších přístupových a objízdných kolejí či zpevnění manipulační plochy v blízkém okolí. Tímto postupem však České dráhy dosáhly nemalých úspor případných budoucích nákladů s dodatečnou samostatnou výstavbou těchto součástí,“ dodala Rajnochová.

České dráhy pokračují ve stavbě nové haly pro údržbu moderních vozidel v Plzni. V Chebu chystají stavbu první typizované opravárenské haly, další taková by měla vzniknout v Českých Budějovicích. Moderní zázemí plánují i v Havlíčkově Brodě, Trutnově nebo v Olomouci.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované