Článek
Asijský kontinent je přitom stěžejním místem odbytu pro automobilku podnikatele Elona Muska. Za první čtvrtletí čísla prodejů Tesle rostla, společnost prodala rekordních 25 tisíc vozů. Rostl i počet prodaných aut v Hongkongu - v březnu jich byly tři tisíce. Hongkong totiž zavedl státní subvence a nákup elektromobilů osvobodil od daně, čímž je učinil pro zákazníky značně zajímavými.
Hongkong svůj krok záhy přehodnotil a počínaje dubnem tyto subvence zrušil. Podle Wall Street Journalu je nyní daň téměř ve výši samotné ceny automobilu, motivace místních ke koupi tak značně poklesla.
Podobná je situace i v Evropě. Příkladem je třeba Dánsko, kde po zrušení subvencí na nákup elektromobilů poklesl jejich prodej o 60 procent. Vozy na elektrický pohon bez daňových úlev nejsou dostatečně atraktivní. V reakci na rapidní snížení prodejů elektromobilů však dánská vláda ukončení daňových úlev odložila, dokud se prý v letech 2016 a 2018 neprodá alespoň pět tisíc kusů.
Zájem o elektromobily ale v dalších evropských zemích roste. V Německu v prvním čtvrtletí přibylo deset tisíc nových majitelů vozů na elektrický pohon. Elektrické vozy však na německém trhu s automobily zatím nedosahují ani jednoprocentního podílu.