Hlavní obsah

Jak si Češi zpříjemnili karanténu? Degustací v papučích a online během

Zážitky se přesunuly do světa on-line.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

Zážitkový svět se v karanténě zastavil. Firmy proto přišly s on-line partnerskými kurzy, degustacemi nebo třeba sestavením tréninkového plánu na míru.

Článek

Lety balonem, jízda tankem, opulentní večeře, romantický hotel nebo třeba masáž. Tak na tyhle zážitky v době koronaviru zapomeňte. Teď se žije on-line.

„Kolem 12. března se zážitkový svět zastavil. Vzali jsme proto to, co se koná v reálném světě, a přetvořili to v zážitky na doma,“ říká Jan Hájek majitel Zážitky.cz.

Firma tak svým zákazníkům nabídla on-line degustace vína nebo třeba čokolády. Zákazníkovi domů dorazí zásoby vína a čokolády a k tomu si pustí odborný komentář či výklad na internetu. Další možností je i on-line interakce. Takto funguje třeba partnerský kurz, který coby koučka jednou týdně vede Helena Houdová.

Nejprodávanější jsou domácí degustace alkoholu, kterou si během pandemie pořídily stovky lidí.

Nezahálí však ani další hráči ze silné trojky. Například firma zaměřená na zážitky pro muže - Adrop - teď také nabízí domácí degustace a vedle nich třeba i on-line kurz vaření pod vedením šéfkuchaře a nebo on-line kurz běhu a s ním i sestavení tréninkového plánu.

Allegria zase spoléhá v době pandemie na slevy a vybrané zážitky nabízí o čtvrtinu levněji. Celkem v Česku zážitky nabízí více než dvě desítky firem. Ty největší měly před koronavirem obrat v řádu desetimilionů ročně.

S rozvolňováním opatření pak úzce souvisí otázka, zda a jak rychle se Češi vrátí k zážitkům v reálném světě. Podle odhadů řady odborníků totiž část zákazníků nebude chtít nově získané onlinové zkušenosti za realitu vyměnit. A zážitky v domácím prostředí mohou nahrávat třeba i introvertům.

Reklama

Doporučované