Hlavní obsah

Proč se vlastně zmenšily zmrzliny? Důvod vás překvapí

Tvarohový nanuk je česká specialita – Unilever ale chystá jeho expanzi do zahraničí. V Maďarsku už boduje, teď je na řadě Polsko.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

V Česku se v zimě zmrzlina moc nejí. I proto tu její spotřeba rekordy netrhá, každý Čech sní v průměru jen tři až čtyři litry. „V severských zemích je spotřeba tří až čtyřnásobně vyšší než v Česku. To samé v Americe, kde nahrazuje dezerty,“ říká Michaela Franeková, viceprezidentka pro marketing potravinových značek společnosti Unilever, která byla hostem magazínu Byznys.

Článek

A není to jediná věc, čím se Česko odlišuje. U nás boduje tvarohová zmrzlina – tedy něco, co jinde neznají. „Chuťové preference jednotlivých národů se výrazně liší. V Estonsku a třeba v Litvě milují zmrzliny, které jsou plné tuku a cukru. Mají rádi obrovské porce zmrzliny, které by Češi ani nesnědli,“ dodává Franeková.

Právě společnost Unilever přitom před pár lety přišla se zodpovědnou konzumací zmrzliny a na trh uvedla zmenšené varianty populárních značek. Velikost se někde zmenšila až o třetinu. Cena ale úměrně dolů nespadla.

„Souvisí to s celkovým závazkem, jaký máme jako společnost k celkové redukci kalorického příjmu. Myslím si, že je to správný a zodpovědný krok,“ říká Franeková s tím, že ne všichni spotřebitelé tuto změnu ocenili. „Jsou lidé, kteří to uvítali, zejména ženy. Na druhé straně ale máme spotřebitele, kteří koukají na poměr mezi cenou a hodnotou, kterou platí, a mají rádi velké balení,“ říká Franeková.

Komu ale cenová politika společnosti v poslední době vadila, byl obchodní řetězec Kaufland. Mezi oběma společnostmi se rozhořel boj o přijatelné obchodní podmínky neboli cenu, za kterou bude Unilever zboží do obchodů dodávat. Firmy se nedohodly a některé produkty tak v řetězci skončily. Jak bude spor pokračovat? Dozvíte se ve videu nahoře.

Pokračování rozhovoru s Michaelou Franekovou.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Reklama

Doporučované