Hlavní obsah

Kancelář Senátu po patnácti letech změnila své uspořádání

Foto: Senat.cz

Ilustrační foto.

Reklama

Kancelář Senátu ode dneška změnila po 15 letech své uspořádání. Změny souvisejí mimo jiné s digitalizací a potřebou modernizovat a zefektivnit servis pro senátory.

Článek

„Za uplynulých 15 let se potřeby a požadavky senátorek a senátorů na organizační, technickou i administrativní podporu pro výkon jejich mandátu významně proměnily, s ohledem na postupující digitalizaci práce i přirozený vývoj v profesních oborech,“ uvedla senátní kancléřka Jana Vohralíková.

S nástupem epidemie koronaviru se podle kancléřky projevila nutnost modernizovat a zefektivnit práci s cílem zajistit odpovídající a kvalitní servis zákonodárcům. „Neméně důležité je, aby byl ve vztahu k veřejnosti a médiím Senát otevřenou, vstřícnou a transparentní institucí,“ dodala Vohralíková.

Například někdejší senátní odbor vnějších vztahů a služeb se tak postupně proměnil na odbor komunikace a vnějších vztahů, mezi jehož úkoly patří zajištění prezentačních a propagačních aktivit Senátu. Zahrnuje nově oddělení produkce, které se bude podle nového organizačního řádu podílet na realizaci akcí v sídle horní parlamentní komory. Součástí odboru informačních technologií je pak nově oddělení datové analýzy nebo oddělení vývoje, které má na starosti mimo jiné testování a zavádění prostředků výpočetní techniky a automatizace kancelářských prací.

Kancelář Senátu měla podle výroční zprávy loni výdaje ve výši 616 milionů korun, což bylo zhruba 92 procent rozpočtu. Na platech 190 zaměstnancům vyplatila 120 milionů korun. Počet zaměstnanců zůstává stejný.

Reklama

Doporučované