Hlavní obsah

Kosmetické značky se přetahují, která bude nejzelenější. Zavedou známky

Foto: L ́Oréal

ilustrační foto.

Reklama

Od koronaviru zpět k normálu. Firmy se vracejí k otázce ekologie a klimatické změny.

Článek

Ještě začátkem roku o koronaviru většina lidí ani neslyšela. Netrvalo však dlouho a během několika týdnů virus ovlivnil fungování téměř celého světa. Drobnohledy se tak na několik měsíců zaměřily z dlouhodobého problému klimatických změn na aktuální hrozbu.

Spolu s tím, jak se svět pomalu vrací zpět do normálu, tak se firmy zase vracejí ke svým plánům na dosažení ekologické udržitelnosti.

V pátek například spustil svůj nový „eko“ program jeden ze světových gigantů v oblasti krásy. Plány a nové cíle do roku 2030 představil na tiskové konferenci předseda představenstva a generální ředitel L ́Oréal Jean-Paul Agon.

„Revoluce udržitelnosti ve společnosti vstupuje do nové éry. Naše planeta čelí výzvám, které mají nebývalý rozsah. Je tedy zásadní, abychom ještě aktivněji usilovali o zachování bezpečného prostoru pro život lidstva,“ řekl Agon.

„Snažíme se o to při naší obchodní činnosti i snahou obecně přispívat společnosti. Uvědomujeme si, že ty největší výzvy nás teprve čekají,“ dodal.

Kosmetické impérium na konferenci, které se účastnili novináři z celého světa, definovalo nové vyčíslitelné cíle pro rok 2030 za účelem boje proti klimatické změně dle iniciativy „Vědecky podložené cíle“.

Zároveň se společnost plánuje zaměřit na několik dalších problémů, včetně zachování biodiverzity nebo vodního hospodářství.

Ekologické závazky společnosti L ́Oréal:

Do roku 2025 dosáhnou veškeré závody společnosti L’Oréal uhlíkové neutrality.

Do roku 2030 bude pocházet 100 % plastových materiálů používaných na balení produktů z recyklovaných nebo biologických zdrojů.

Do roku 2030 společnost sníží své celkové emise skleníkových plynů v porovnání s rokem 2016 o 50 % na hotový produkt.

o Společnost rozdělí 150 milionů eur na řešení naléhavých sociálních a environmentálních problémů.

o Zavedení mechanismu, který označuje produkty z hlediska jejich environmentálního a sociálního dopadu, a to pomocí škály od A do E.

Cílení na uhlíkovou neutralitu, recyklovatelné plasty nebo obnovitelné zdroje je už u firem snad všech oblastí celkem běžná věc. Zajímavý je však nově zavedený mechanismus, jenž má pomoci spotřebitelům vybírat produkty, o kterých na první pohled budou vědět, jak moc udržitelně byly vyrobeny.

„Áčko“ za odměnu

„Jdeme nad rámec našeho přímého dopadu na životní prostředí, pomáháme spotřebitelům v tom, aby činili při nákupu rozhodnutí v souladu se zásadami udržitelnosti, a snažíme se o pozitivní přínos pro životní prostředí i pro společnost,“ řekla Alexandra Paltová, výkonná viceprezidentka a ředitelka společnosti L’Oréal pro společenskou odpovědnost.

Firma plánuje označovat zboží známkami na škále od A do E, kde se produkt označený písmenem „A“ považuje za „příkladný“ z hlediska jeho environmentálních a sociálních dopadů. Metodu podle Paltové schválili nezávislí vědečtí odborníci a veškeré údaje byly ověřeny nezávislým auditorem, společností Bureau Veritas Certification.

První značkou, která bude novou metodologii používat od roku 2020 pro své produkty vlasové péče, je Garnier. Ta na celosvětovém žebříčku kosmetických společností obsadila třetí příčku a zároveň je lídrem trhu ve Francii. Toto označování se bude postupně rozšiřovat i do ostatních zemí a kategorií značek.

Podobně jako L ́Oréal, který spravuje mnoho kosmetických značek působících i v Česku, jako je například Lancôme, Giorgio Armani, Maybelline New York, MIXA nebo NYX Professional Makeup, se do výzvy pro zlepšení zdraví planety zapojila také společnost Unilever.

Firma vyrábí v Česku dobře známé značky hygienických produktů, včetně značky Cif, Domestos, Dove, Signal, Axe, Rexona, Timotei nebo Radox – a to jde pouze o divizi hygieny.

Společnost se v minulém týdnu zavázala do roku 2039 snížit u všech produktů emise na čistou nulu – od zdrojů materiálů až po prodejny produktů. Dalším z plánů je dodržovat standardy ochrany ekosystémů s vysokými zásobami uhlíku, jako jsou lesy, rašeliniště a tropické deštné lesy, a do roku 2023 budeme mít dodavatelský řetězec bez odlesňování.

Toto nové předsevzetí se od společnosti dalo očekávat, protože právě Unilever čelí obrovské kritice kvůli kácení deštných pralesů. Ty jsou vypalovány, aby na jejich místě mohly být vysázeny palmové plantáže, ze kterých je možné získat palmový olej. Samotný palmový olej byl podle dostupných zpráv z médií často na produktech zatajován.

Nový fond pro oblast klimatu a přírody

Za účelem urychlení opatření ve prospěch země se značky spadající pod Unilever rozhodly investovat miliardu eur do nového speciálního fondu pro oblast klimatu a přírody, který v následujících deseti letech využijí na iniciativy na ochranu a zlepšování zdraví planety.

Mezi ně by měly patřit projekty, které obnovují krajinu, snižují emise uhlíku nebo zalesňují a obnovují stanoviště volně žijících živočichů.

Reklama

Doporučované