Článek
Šedesát dělníků uvnitř tunelů čekají ještě čtyři náročné dny a noci. Zavřeni ve tmě musí ručně sbíječkami připravit přes 450 drážek a nové betonové pražce do nich rovnou umístit i upevnit.
Dopravní podnik kvůli tomu zastavil provoz mezi stanicemi Kačerov a Muzeum na poslední dva víkendy v říjnu. Ekonomicky i kvůli bezpečnosti se mu to vyplatí víc, než je po několika málo kusech měnit během krátké pauzy metra v noci. I tak práce a materiál vyjde na 18 milionů korun.
Pražce je potřeba měnit, protože už přesluhují více než 10 let. Při zahájení provozu metra v roce 1974 byla jejich životnost naplánována na tři desetiletí. Nové betonové pražce by pak měly vydržet nejméně o 10 let víc.
Dělníky dopravního podniku ovšem stále ještě většina práce čeká. Přesluhujících pražců je v tunelech pražského metra kolem 25 tisíc. Jejich postupná výměna tak bude trvat nejméně deset let.
Metro mezi Muzeem a Kačerovem začne jezdit opět v pondělí 24. října. Další víkend přestane v úseku jezdit už v pátek 28. října.