Hlavní obsah

Lego v pandemii prosperuje, loni stavebnice vydělaly o 19 procent víc

Foto: LEGO Group, Seznam Zprávy

V minulém roce se zvýšil zájem o stavebnice Lego, protože lidé tráví více času doma.

Reklama

Výrobce nejslavnějších stavebnic těží z pandemie. Legu se vyplatily investice do online prodeje a loni zaznamenalo zvýšení zisku o 19 procent na 45,5 miliardy Kč. Do budoucna chce zvýšit podíl na světovém trhu a především v Číně.

Článek

Značce Lego se daří mimo jiné i díky tomu, že lidé během pandemie tráví více času doma. Podle ředitele společnosti Nielse Christiansena se v uplynulém roce zvýšil o stavebnice zájem, což jí pomohlo ke zvýšení zisku.

Výrobci kostiček loni vzrostl zisk o 19 procent na 12,9 miliardy dánských korun (45,5 miliardy korun). Spotřebitelský prodej mu podle serveru CNBC vzrostl o 21 procent. Legu se tak vyplatilo rozšíření škály produktů, vrátily se mu investice, hlavně ty do vylepšování online prodeje. „Je to výsledek obrovského úsilí celé organizace,“ okomentoval to Christiansen.

Růst považuje za úspěch obzvlášť poté, čím si dánská firma během pandemie prošla. Kvůli ní byla donucena zavřít výrobní závody v Mexiku a Číně, které vyrábějí hračky pro americký a asijský trh, dočasně musela uzavřít některé obchody a zároveň vynaložila větší náklady na distribuci, protože lodní doprava zdražila.

Navzdory těmto nepříznivým podmínkám dosáhly tržby Lega výše 43,7 miliardy dánských korun, což je o 13 procent více než v roce 2019. Nejprodávanějšími produkty byly kromě klasických stavebnic Lego také ty tematické s motivy Nintendo Super Mario a Disney Star Wars, uvedl Christiansen.

„V uplynulých dvou letech jsme provedli rozsáhlé investice do iniciativ, jejichž cílem je podpora dlouhodobého růstu,“ uvedl Christiansen. „V roce 2020 se ukázal jejich přínos, zejména v internetovém prodeji a produktových inovacích,“ dodal. Letos firma podle něj přijme několik stovek zaměstnanců, aby posílila digitalizaci svých aktivit.

Oproti předchozímu roku se loni zdvojnásobil počet návštěv na webu Lego.com. To dokazuje, že zákazníci více tíhli k nakupování online. Propuknutí pandemie však podle Christiansena tento trend ještě urychlilo. „Nejsem si jistý, jestli se to vrátí,“ dodal.

V posledních letech se výrobce stavebnic prosadil i na čínském trhu. V roce 2020 Lego otevřelo 134 kamenných obchodů, z toho 91 v Číně. Společnost má v současné době 678 specializovaných prodejen Lego po celém světě a plánuje přidat dalších 120. 80 z nich přibude v Číně. Do roku 2030 by zde chtěla společnost mít 300 obchodů.

Christiansen poznamenal, že udržení takového růstu nebude snadné, i když k tomu má společnost našlápnuto. „Nevsadil bych si znovu na růst o 21 procent, ale myslím si, že pokud budeme pokračovat v dlouhodobých investicích, máme šanci trh překonat,“ řekl.

Společnost Lego vyrábí v Mexiku, Číně, Dánsku a Česku. Kladenský závod Lega funguje od roku 2000, stavebnice se tam dekorují, balí a kompletují se menší díly.

Reklama

Doporučované