Hlavní obsah

Majitel pizzerie objednával přes aplikaci vlastní jídlo. Vydělal tisíce

Foto: Profimedia.cz

ilustrační foto.

Reklama

Majitel pizzerie v USA nedávno zjistil, že aplikace DoorDash, která doručuje jídlo zákazníkům až ke dveřím, nabízí jeho jídlo za nižší cenu než on v restauraci. Při objednávce přitom platforma majiteli zaplatila plnou cenu.

Článek

Pizza, za kterou v restauraci účtoval 24 dolarů, byla na stránkách aplikace inzerována za 16. Když si pak majitel sám z anonymního účtu pizzu objednal, aplikace automaticky zaslala jeho restauraci plnou cenu 24 dolarů. Jako klient však dostal účet jen na 16.

On sám se o registraci pizzerie do aplikace nikdy nepokoušel. Později dostal od vedení společnosti na dovoz jídla vysvětlení: jeho restaurace byla součástí pokusu o posouzení poptávky zákazníků.

O malopodnikatelově příběhu napsal na svůj blog jeho přítel Ranjan Roy. Z příspěvku vyplývá, že platforma DoorDash bez vědomí majitelů amerických restaurací stahuje jejich nabídku do své aplikace. Nehledě na jejich zájem jednoduše nabízí dovoz jídla z podniků, které přitom o ničem nevědí.

V době, kdy se na podvod společnosti DoorDash přišlo, přišel malý podvod i ze strany majitele pizzerie. Prostřednictvím aplikace si začal své jídlo objednávat pravidelně. V prvním pokusu objednal do domu svých přátel deset kusů pizzy, za kterou zaplatil 16 dolarů. Následně pro informaci zveřejnil samotné náklady na každou vyrobenou pizzu. Ty se pohybovaly přibližně na hranici sedmi dolarů za kus.

Objednal tedy 10 kusů pizzy, zaplatil 160 dolarů a poslíčka pracujícího pro platformu nechal své restauraci zaplatit 240 dolarů.

S experimenty o maximalizaci zisku však pokračoval. Začal objednávat pizzu s těmi nejlevnějšími ingrediencemi, čímž snížil náklady na výrobu a na svůj účet připsal ještě o pár dolarů navíc. „Byl jsem opravdu zvědavý, jestli si DoorDash všimne – ale ne,“ řekl pizzař pro článek Ranjana Roye.

Společnost DoorDash na žádost o komentář serveru BBC neodpověděla. „Jsou aktuálně ve zkušebním období, ve kterém přidávají na své webové stránky restaurace, kterým neúčtují žádné poplatky,“ píše ve článku Roy.

DoorDash je podpořena investičním gigantem Softbank, který tento týden zaznamenal rekordní ztrátu téměř 13 miliard dolarů. Během reakce na propad společnosti se údajně výkonný ředitel Masayoshi Son přirovnával k Ježíši. Dále pak miliardář v rozhovoru s investory dodal, že Ježíš byl „také nepochopen“. Později se za vše omluvil.

Reklama

Související témata:

Doporučované