Hlavní obsah

Mezi Brnem a Střelicemi vyjely vlaky, zatím jen po první koleji

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

Elektrifikace trati z brněnských Horních Heršpic do Střelic na Brněnsku pokračuje. Železničáři dokončili práce na první koleji a v minulém týdnu na ni vyjely první vlaky. Současně začaly práce také ve druhé traťové koleji.

Článek

S dokončením stavby s předpokládanými náklady ve výši 2,7 miliardy korun Správa železnic počítá v závěru příštího roku, řekl dnes novinářům náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Práce na elektrifikaci začaly v létě po mnohaletém úsilí i soudních sporech. Dosud tam stavbaři dokončili základy trakčních stožárů u první traťové koleje a v provozu je také zabezpečovací zařízení u všech čtyř rekonstruovaných přejezdů, tři z nich nyní doplňují závory. Po skončení téhle etapy bude následovat elektrifikace navazujícího úseku do Zastávky u Brna, který se také rozšíří na dvě koleje.

V úseku vznikají nové zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice, což má za cíl výrazně lépe obsloužit jihovýchod Brna. „V prvním případě stavbaři vybudovali šikmý přístupový chodník, který spojí budoucí ostrovní nástupiště s novým podchodem. V místě zastávky v Ostopovicích přestavují most, který bude sloužit jako přístupová cesta k nástupišti u druhé traťové koleje. Díky rozšíření se pod něj vejde také chodník pro cestující,“ sdělila již dříve mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Mladá fronta Dnes v předchozích dnech upozornila na to, že ve Starém Lískovci vlaky zatím zastavovat nebudou. Stanici totiž od zástavby odděluje louka i potok a město tam nestihne vybudovat přístupové cesty. Důvodem jsou nevyřešené majetkoprávní vztahy. „Snažíme se s vlastníky domluvit, ale zaseklo se to,“ řekl ČTK radní Petr Kratochvíl (ODS).

Desetikilometrový úsek mezi Brnem a Střelicemi, který je již dvoukolejný, bude elektrifikován střídavou trakční soustavou. Traťová rychlost se zvýší na 120 kilometrů za hodinu. Než však bude na trati funkční zabezpečení systému ETCS, budou vlaky jezdit stovkou. Následovat bude rekonstrukce tratě do Zastávky, položení druhé koleje a taktéž elektrifikace. Díky celkové modernizaci, která má stát přes čtyři miliardy korun, se provoz vlaků zrychlí.

První etapa modernizace a elektrifikace měla začít už letos na jaře. Majitelé hospody v Troubsku ale napadli stavební povolení. Se stížností nakonec neuspěli. Stavbu řadu let také komplikoval spor se spolkem Voda z Tetčic, který řešil i soud. Rozhodl ve prospěch Správy železnic.

Reklama

Související témata:

Doporučované