Hlavní obsah

Na cloudu cvičí i Sokolové. Co Čechy naučila karanténa?

Foto: Profimedia.cz

Práce i zábava Čechů v době karantény sází na cloudové služby a virtuální kanceláře.

Reklama

Část českých firem překvapil rychlý přechod na práci z domova. Podle údajů společnosti T-Mobile zjistila pětina jejích největších klientů, že potřebují mnohem silnější připojení, než jaké dosud měli.

Článek

Data ukazují zesílený zájem o cloudové služby (objemná internetová úložiště, pozn. red.) mezi zájmovými organizacemi i úřady, a v to desítkách procent. Zatímco na začátku karantény šéfové řešili vybavení zaměstnanců a obchody s elektronikou vyprodaly sklady laptopů, teď je poptávka hlavně po „dobrém spojení“, zaznívá z byznysu.

Podle mluvčí společnosti T-Mobile Martiny Kemrové jejich největší firemní klienti v posledních dnech také řešili zabezpečení vzdáleného připojení. „Většinou jde o dědictví předchozích let, kdy i státní instituce volily to nejlevnější řešení,“ říká.

Nárůst mobilního provozu (oproti době před karanténou)

Hlasový provoz +43 %

Datový provoz +36 %

Srovnání 18.3. a 25. 3. objem přenesených dat + 12 %

Zdroj: T-Mobile Czech Republic

Sokol cvičí na YouTube

Spolehlivé cloudové služby se ve virtuálních kancelářích stávají naprosto nepostradatelné, a to zdaleka ne jen ve firmách. Česká obec sokolská ve spolupráci s českou pobočkou firmy Google přechází do on-line světa G Suite už několik měsíců. Zatím mají Sokolové aktivních zhruba 1300 účtů. „Původně jsme považovali za největší přínos používání e-mailu a sdílení dokumentů, nyní jsme velmi rychle objevili i konferenční hovory a streamování,“ popsal pro Seznam Zprávy Marek Brodský z České obce sokolské.

Ani zavřené tělocvičny jim nebrání ve cvičení. Od neděle spouštějí Youtube kanál s instruktážními videi #cvicimsesokolem včetně on-line kalendáře sportovních aktivit. Představa, že by mezi členy jednot byli převážně senioři s odtažitým vztahem k technologiím, neodpovídá realitě, vysvětluje Marek Brodský. „Bezmála polovina ze 160 tisíc členů je mladších 18 let a u těch starších původní obavy často střídá chuť se s tím poprat.“

Google, Microsoft a ti druzí

Intenzivní nárůst využití hlásí i služba videokonference Hangouts Meet společnosti Google. Vyšší provoz zaznamenala i platforma YouTube, a to i v hodinách, které dříve nebyly tak frekventované. Google globálně přistoupil k tomu, že dočasně snížil kvalitu všech videí na YouTube.

Zároveň firma ústy svého viceprezidenta uklidňuje, že síť nápor milionů lidí klikajících z domova zvládne. „Navrhli jsme ji tak, aby zvládla předvánoční nákupní horečky i přímý přenos finále Světového poháru,“ řekl Urs Hölzle.

Konkurenční technologický gigant Microsoft ohromné nárůsty potvrzuje. „Aktuálně evidujeme už více než 44 milionů uživatelů denně, přičemž jen za posledních sedm dní počet uživatelů narostl o 12 milionů. Denně se prostřednictvím Microsoft Teams uskutečnilo více než 900 milionů on-line setkání a hovorů,“ dokládá zájem na čerstvých datech mluvčí české a slovenské pobočky Miroslava Aleksieva.

Reklama

Doporučované