Hlavní obsah

Na ZČU v Plzni začne série letních doučovacích kempů pro žáky základních škol

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Ústav jazykové přípravy zahájí 2. srpna kurzy angličtiny pro děti ve věku šest až 15 let a informační a poradenské centrum už třetí běh všeobecně zaměřených doučovacích kempů. Podpořilo je ministerstvo školství.

Článek

Kurzy mají podpořit především děti, které měly v době distanční výuky zhoršený přístup ke vzdělání, řekla mluvčí ZČU Šárka Stará. Jsou zdarma. „Do grantové výzvy se univerzita zapojila s projektem, který má část jazykovou a všeobecnou. Zatímco všeobecně zaměřené kempy už vstupují do svého posledního týdne, jazykové kempy se teprve rozběhnou,“ uvedla.

„V kampusu (Zelený trojúhelník na Borech) budou celkem čtyři týdenní kurzy angličtiny, z nichž první zahájíme 2. srpna a další dva o týden později, v pondělí 9. srpna,“ řekla Daniela Kopřivová z Ústavu jazykové přípravy. Každý kurz bude pro 15 dětí. Jednu skupinu budou tvořit žáci do 11 let a druhou děti ve věku 12 až 15 let. Výuka bude od pondělí do pátku od 08:00 do 16:00. V každé skupině žáci absolvují celkem 40 vyučovacích hodin, dodala. Z dotace bude všem 60 účastníkům hrazeno stravování a výukové materiály. Kvalifikované vyučující a studentky pedagogické fakulty zohlední aktuální potřeby dětí.

Všeobecně zaměřené kurzy se už konaly dva od 19. července, a to doučování češtiny pro žáky od 13 do 15 let, pro 1. stupeň ZŠ byly kurzy zahrnující především český jazyk, matematiku a prvouku. V týdnu od 26. července byla čeština a matematika a od 2. srpna se bude konat doučovací kemp pro sluchově postižené děti ve věku od 13 do 15 let.

„Doučovací kempy jsou prioritně zaměřeny na žáky ze sociálně slabších rodin, kteří měli ztížený přístup ke vzdělání. Cílem tedy je, aby děti dohnaly látku, kterou třeba během distanční výuky nestihly, nepochopily nebo neprocvičovaly, tak aby do nového školního roku nastupovaly bez hendikepu z období on-line výuky,“ řekla Pavla Hrabačková z informačního a poradenského centra. ZČU oslovovala především nízkoprahová zařízení, azylové domy nebo školy, o nichž ví, že mají větší podíl žáků ze sociálně slabších rodin, nebo dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Doučování tak navštěvují například děti se zrakovým postižením, s duševním onemocněním nebo děti, pro něž není čeština mateřským jazykem. Během tří týdnů se v nich vystřídá přes 90 žáků.

Reklama

Související témata:

Doporučované