Hlavní obsah

Nákupní horečka vrcholí. Češi o zlaté neděli utráceli víc než před rokem

Řada lidí nechává nákupy vánočních dárků na poslední týden před Štědrým dnem. (Video: Lucie Stuchlíková)

Týden do Vánoc: Letí elektronika a oblečení. Obchody hlásí tržby vyšší o několik desítek procent.

Článek

Ve srovnání s předchozím víkendem lidé utratili za předvánoční nákupy o desítky procent více. „Prodeje o tomto víkendu výrazně překonaly ten předchozí. Ve srovnání s běžným víkendem v roce jsou tržby vyšší o několik desítek procent. V některých kategoriích jde až o 70procentní nárůsty," uvedla například mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Rostoucí zájem zákazníků hlásí i e-shopy. Tržby internetového obchodu Kasa.cz se ve srovnání s loňskem zvýšily o více než 60 procent. V Alze už v pátek padl historický rekord, když zákazníci za jediný týden nakoupili za víc než miliardu korun. V obou obchodech zákazníci nakupují především mobilní telefony, notebooky, herní konzole, ale i domácí spotřebiče.

O třicet procent vyšší prodeje ve srovnání s loňským rokem hlásí portál Slevomat. Mezi nejvyhledávanější věci patří adrenalinové zážitky, masáže, degustační menu ve výběrových restauracích či wellness pobyty. Do prodejů pomalu začínají promlouvat i novoroční předsevzetí, roste tedy zájem o sportovní aktivity a permanentky do fitness.

Očekáváme, že lidé na internetu za dárky utratí 100 miliard korun.

Vyšší návštěvnost i tržby během posledního adventního víkendu ve srovnání s loňskem potvrzuje také nákupní centrum Freeport Fashion Outlet v Hatích na Znojemsku. „Počet návštěvníků se o víkendu vyšplhal na více než 20 tisíc, proti loňsku jde o nárůst o 16 procent," uvedla marketingová manažerka centra Anna Karásková.

Z ankety mezi obchodníky také vyplynulo, že poslední víkend před Vánoci lidé začínají kromě dárků utrácet také za jídlo. Zvýšené prodeje jsou patrné především u potravin na sváteční tabuli, a sice ryb, sýrů, masa, alkoholu nebo exotických plodů a sušeného ovoce.

Několikanásobně rostou prodeje vinných klobás a ručně pletených vánoček a věnců a cukroví, které si zákazníci objednávají také na váhu. Zájem je o různé druhy alkoholu, lidé proti loňskému roku více investují do dárkových balení prémiových rumů a bylinných likérů, dodala Hobíková.

Doporučujeme

Další zprávy

Reklama