Hlavní obsah

Radní Prahy odmítli projekt srovnávaný s Opencard, ČSSD a ANO chyběl jeden hlas

28. 8. 2018

Radní Prahy dnes jednali o společném projektu pro stavbu metra D.

Náměstek primátorky Petr Dolínek radním Prahy včera večer napsal, že chce v úterý jednat o projektu souvisejícím se stavbou metra D.

Článek

Pražští radní v úterý jednali o společném projektu dopravního podniku se soukromou společností Penta. Nový podnik měl vzniknout kvůli výstavbě metra D.

Jenže radní ho podle náměstkyně primátorky Petry Kolínské nakonec neodsouhlasili. Pět lidí (dva radní z ČSSD a tři z ANO) hlasovalo pro, čtyři proti. K odsouhlasení projektu chyběl jeden hlas.

„Nejlepší zpráva pro Prahu za poslední dobu,“ uvedla Kolínská na sociální síti Twitter. Její nadšení je dáno tím, že Kolínská patří mezi hlasité kritiky tohoto projektu.

Návrh na vytvoření tohoto podniku předložil náměstek primátorky Petr Dolínek. Ten v pondělí večer podle informací Seznamu radním oznámil, že materiál předloží.

Zdůvodnil to mimo jiné i analýzou, kterou si nechal zpracovat. Dnešní zamítnutí plánu nechtěl komentovat.

Pražská koalice řeší spor kvůli stavbě metra D:

(Video: Radek Nohl, Seznam.cz)

Stavba metra D se odhaduje na téměř 40 miliard korun. Dopravní podnik argumentoval tím, že společný podnik měl hlavně vykupovat pozemky a získávat stavební povolení. Kupní smlouvy pak měly být veřejnosti k dispozici v registru smluv.

Část lidí z vedení města tvrdí, že majitelům mohli dosud nabídnout jen takovou cenu, jakou stanovil znalecký posudek.

Podle dokumentů magistrátu jde většinou o částky od 1900 do 4100 korun za metr čtvereční. Jenže majitelé pozemků chtějí po Praze za každý metr od 3000 do 12 tisíc korun.

Podle plánu DPP měla mít Penta, která uspěla v tendru, v podniku většinový podíl 51 procent.

Společný podnik měl zároveň těžit z finančního zhodnocení pozemků přilehlých k novým stanicím, a pokrýt tak část nákladů na výstavbu. Plán se netýkal stavby samotného metra, pouze stanic.

Doporučujeme