Hlavní obsah

Necudné a ponižující. Kampaň módní značky pobouřila Francii, stížností přibývá

YSL kampaň.

 

Reklama

Síťované punčochy a provokativně roztažené nohy na reklamních fotkách neuspěly.

Článek

Reklamní kampaň francouzské módní značky Yves Saint Laurent vyvolala bouřlivé reakce. Fotky, které ukazují modelky v provokativních pózách, jsou považovány za necudné a ponižující. Podle kritiků tak značka staví ženy do pozice pouhých sexuálních objektů.

Krátce před Mezinárodním dnem žen proto část veřejnosti žádá o stažení této kampaně. Francouzský úřad pro regulaci reklamy už obdržel na 50 takových stížností.

„Tyto plakáty jsou bezpochyby prohřeškem. Ponižování žen, představování žen jako osob, které se nabízejí, to je to, co série záběrů předkládá mladému publiku, které je křehké. Nejsem si jistý, že všechny tyto ženy-klientky měly chuť vyslat podobný signál,” uvedl ředitel úřadu Stéphane Martin. O osudu reklamy se podle něj rozhodne do konce týdne.

Kritiku kampaň vyvolala i na sociálních sítích. Pod hashtagem #YSLRetireTaPubDegradante uživatelé uveřejňují svůj nesouhlas s reklamou.

Jeden z příspěvků porovnává kampaň značky z roku 1967 s tou současnou. „Říkáte, že rovnost postupuje? Spíš anorexie, podřizování a ponížení," napsala uživatelka.

Další příspěvek zase poukazuje na to, že francouzská značka není jediná, která modelky prezentuje takovým způsobem. Naopak. Ženu jako objekt touhy už někdy představila většina věhlasných značek.

Reklama

Související témata:

Doporučované