Hlavní obsah

Nejsou díly, Škoda protáhne odstávku výroby. Zaměstnanci dostanou část mzdy

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

29. 7. 9:13
aktualizováno • 29. 7. 9:30

Nedostatek dílů dál trápí Škodu Auto. Firma nespustí výrobu ani po celozávodní dovolené. Během odstávky budou zaměstnanci dostávat o 15 procent nižší mzdu.

Článek

Výroba v automobilce Škoda Auto se nerozjede ani v týdnu po celozávodní dovolené, která je plánována na první dva týdny v srpnu. V celé řadě provozů letní odstávka kvůli nedostatku dílů začala již v průběhu tohoto týdne. Zaměstnanci budou během týdne po celozávodní dovolené dostávat 85 procent průměrné mzdy, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.

Do průměrné mzdy se započítává například i mimořádný roční bonus. Zaměstnanci tak dostanou více peněz, než kolik by si vydělali během běžné práce.

Situace s nedostatkem čipů a dalších komponentů se zhoršila natolik, že se výroba vozů nerozjede ani ve 33. kalendářním týdnu.
odbory Škoda Auto

„Nejen, že se k původně naplánované hromadné dovolené ve 31. a 32. kalendářním týdnu připojila odstávka výroby před dovolenou, tedy ve čtvrtek 29. a v pátek 30. července, ale situace s nedostatkem čipů a dalších komponentů se zhoršila natolik, že se výroba vozů nerozjede ani ve 33. kalendářním týdnu, tedy v týdnu po hromadné dovolené,“ uvedly odbory.

Odstávka výroby před letní dovolenou nastala ve většině provozů podle plánu ve středu 28. července odpolední směnou, výroba vozů se tak zastavila ve středu ve 22:00. V některých provozech začíná odstávka během dnešního dne. Zpět do práce se zaměstnanci podle týdeníku vrátí na noční směně z neděle na pondělí 23. srpna, a to jak v Mladé Boleslavi, tak i v Kvasinách. Ve Vrchlabí se lidé do práce vrátí o něco dříve, tedy již v noční směně na čtvrtek 19. srpna.

Během celozávodní dovolené budou v práci zaměstnanci z oblastí údržby, někteří strážní na branách, část pracovníků Aramarku, který zajišťuje stravování, mnozí administrativní pracovníci či zaměstnanci v Česaně.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované