Hlavní obsah

Nový rekordman mezi českými filmy. Jak autoři Anděla Páně 2 stvořili stroj na peníze

Jak se získávají peníze na film a jak film vydělává.

 

Reklama

Studio Seznam Zprávy o komerčně nejúspěšnějších českých filmech. Žebříčku čerstvě vévodí pohádka Jiřího Stracha, za deset týdnů v distribuci vydělala na tržbách 127,1 milionu korun.

Článek

Řečeno čísly, Strachův Anděl Páně 2 se stal nejprve nejnavštěvovanějším snímkem roku 2016 v českých kinech. A už v půli ledna překonal laťku milionu diváků. Po deseti týdnech v distribuci přidal nálepku „komerčně nejúspěšnějšího českého filmu promítaného v tuzemských kinech".

Z dat Unie filmových distributorů vyplývá, že další příběh z nebe a pekla překonal o 2,5 milionu korun dosud nejúspěšnější Vratné lahve Jana Svěráka z roku 2007 s tržbami 124,6 milionu korun. Třetí je podle výše tržeb komedie Ženy v pokušení režiséra Jiřího Vejdělka (2010), která vydělala 124,1 milionu korun.

S větším odstupem následují (z českých snímků) na čtvrté příčce Vejdělkovi Muži v naději (2011) s tržbami přes 99 milionů korun, do pětice se vejde i komedie Marie Poledňákové z roku 2009 Líbáš jako Bůh (přes 90 milionů).

Ve studiu Seznam Zprávy režisér Jiří Strach prozradil detaily z přípravy vánočního příběhu a ukázal, jak se pro Petronela s Uriášem chystaly filmové triky. Hostem studia byla také filmová producentka Ester Honysová, která stála za další úspěšnou pohádkou Sedmero krkavců.

Reklama

Doporučované