Hlavní obsah

Oblečen do Netflixu. Streamovací obr chce prodávat seriálové oděvy

Ilustrační foto

Reklama

12. 6. 12:15

Streamovací služba spustila webové stránky netflix.shop, kde bude k dostání oblečení a další doplňky spojené se seriálovými hity jako například Lupin, Stranger Things či Money Heist.

Článek

Společnost, která za necelých deset let svého působení vykázala dluhy ve výši 15 miliard dolarů, přichází s novým způsobem, jak získat peníze na trhu plném silných konkurentů.

Největší streamovací služba světa se doposud spoléhala pouze na příjmy z měsíčních poplatků od svých více než 200 milionů předplatitelů. Nyní však poprvé obsazuje území e-commerce.

Po veleúspěšném minulém roce, kdy měli lidé kvůli pandemii koronaviru o služby Netflixu velký zájem, přišlo čtvrtletí, v němž se explozivní růst tržeb zpomalil. Zavedení nového e-shopu je tak logickým krokem společnosti, která se už delší dobu vážně zabývala možností maloobchodního prodeje.

Netflix zatím neoznámil, kdy přesně plánuje otevřít možnost nákupu filmového a seriálového „merche“ také lidem mimo Spojené státy. Fanoušky však ujistil, že v následujících měsících bude expandovat i do zahraničí.

Za snahou, jak pomocí internetového obchodu posilovat přísun peněz, stojí Josh Simon, viceprezident divize spotřebitelských produktů Netflixu. Do společnosti nastoupil v březnu 2020 poté, co pracoval na podobné pozici pod značkou Nike.

Tým spotřebitelských produktů se za jeho působení rozrostl z dvaceti lidí na šedesát. Mezitím Netflix uzavřel obchodní dohody s firmami Walmart, Sephora, Amazon a Target o prodeji oblečení, hraček, kosmetiky a dalších produktů v souvislosti se svými seriály a filmy.

V prvních týdnech bude e-shop obsahovat merch pouze několika málo seriálů. V současné době jsou na stránkách k dispozici kolekce dvou anime sérií. V nabídce najdou potenciální zákazníci například hodiny inspirované hlavní postavou seriálu Yasuke, a to za 135 dolarů, tedy 2800 Kč.

Koncem měsíce by se pak v netlix.shop mělo objevit oblečení a další předměty spojené s divácky velmi oblíbenou kriminální sérií Lupin. Kromě baseballových čepic, triček a svetrů budou mezi zbožím také polštáře nebo odkládací stolek za 150 dolarů (3100 Kč), jenž byl navržen a vyroben ve spolupráci s muzeem Louvre.

V příštích měsících společnost nabídne produkty spojené s dalšími hity Netflixu včetně Stranger Things nebo Money Heist.

Společnost vytvořila internetový obchod s technologickou firmou Shopify. Její prezident Harley Finkelstein uvedl, že má bohaté zkušenosti se zvládáním velkých dodávek a dokáže zvládnout desítky tisíc nákupů za minutu.

Podle sdělení Joshe Simona však Netflix neočekává, že by se peníze vydělané z e-shopu vyrovnaly částce, kterou vydělá prostřednictvím smluv s obchodními řetězci a módními značkami. Na rozdíl od společnosti Disney, která z prodeje zboží podle odhadů ročně vygeneruje desítky miliard dolarů, nemá Netflix žádné plány na kamenné obchody v nákupních centrech nebo na náměstí Times Square.

Tržby z prodeje licencovaných produktů spojených se seriály, filmy a postavami činily v roce 2019 ve Spojených státech více než čtvrtinu z celosvětových 128 miliard dolarů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu, který provedla obchodní skupina Licensing International. Řádově největším hráčem na trhu je společnost Disney.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované